شناسه خبر : 55671

اختصاصی چابک آنلاین؛

سرعت پایین صنعت بیمه در بهره گیری از هوش مصنوعی

سرعت پایین صنعت بیمه در بهره گیری از هوش مصنوعی

در سفر ما به قرن بیست و یکم، هوش مصنوعی به طور نامحسوس اما فزاینده به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی بسیاری از افراد جوامع تبدیل شده است.

به عبارتی ، هوش مصنوعی (AI) به طور یکپارچه با  زندگی روزمره ما عجین شده و نحوه زندگی، کار و تعامل ما را دچار تغییر کرده است.

این فناوری متحول کننده، کنجکاوی بسیاری را برانگیخته و ظهور هوش مصنوعی فرصت‌های هیجان‌انگیزی را برای صنعت بیمه ایجاد می‌کند.

در استفاده از AI ، وضعیت صنعت بیمه باید از تشخیص و پرداخت خسارت به پیش بینی و پیشگیری تغییر کند و انتظار می رود که هوش مصنوعی در صحت ادعا ها ، انتخاب بهترین پوشش ها و قیمت گذاری محصولات بیمه به این صنعت کمک کند.

استفاده ازبرنامه های هوشمند ودریافت اطلاعات از آنها به بیمه کمک می کند تا مشتریان خود را عمیق‌تر درک کنند.

در نتیجه، دسته‌بندی‌های محصولات جدید، قیمت‌های شخصی‌شده‌ تر وارائه خدمات مورد نیاز و بهینه را به بهترین شکل انجام دهد .

راه‌حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی به بیمه‌گران کمک می‌کنند تا سهم بازار خود را افزایش دهند و سودآوری خود را بهبود بخشند.

همچنین به بیمه‌گران کمک می‌کند تا بیمه‌نامه، مدل‌سازی ریسک، پردازش خسارت، شیوه‌های بازاریابی و موارد دیگر را بهبود بخشند.

متاسفانه در کشور با توجه به اینکه اکثر شرکت های بیمه حتی از یک سامانه  core بیمه ای برخوردار نیستند چشم انداز خوبی در استفاده از AI  بصورت کارآمد وجود ندارد،درحالیکه در اکثر شرکت های بیمه ای در جهان استفاده از AI   به طور فزاینده ای در حال گسترش است.

درحوزه درمان و سلامت افراد ، هوش مصنوعی ثابت کرده که یک فرصت طلایی است. 

ازابزارهای تشخیصی گرفته تا طرح‌های درمانی شخصی‌ سازی‌شده، استفاده از هوش مصنوعی به طور قابل‌توجهی نتایج بیماران را بهبود می بخشد. 

درحالی که  AI در  پرداخت خسارت سریع ،آسان و عادلانه به شرکت های بیمه بسیار کمک می کند اما شرکت های بیمه در حوزه درمان و سلامت در کشور ما هنوز در پرداخت خسارت به موقع و مناسب به بیمه شده ها با استفاده از نرم افزارهای قدیمی خود مشغول هستند در حالی که یکی از کاربردهای مهم AI  افزایش سرعت در بررسی و دقت در  عمل است.

قطعا آینده از آن AI  است و استفاده از آن در تمامی حوزه ها بخصوص در درمان و بهداشت افراد برای شرکت های بیمه بسیار مهم و الزامی است.

پیشنهاد می کنم که شرکت های بیمه ای در کشور  هرچه سریع تر  با ایجاد زیر ساخت های لازم  استفاده از آن را برای خود فراهم آورند در غیر این صورت از دنیای متحولانه امروزه عقب خواهند افتاد .

می توان بطور خلاصه گفت استفاده از هوش مصنوعی در صنعت بیمه در حوزه سلامت و درمان بیمه شدگان نتایجی مهمی را به دنبال داشته باشد که بخشی از آنها شامل  موارد زیر است:

1-پیش بینی و پیشگیری 

2-پردازش و صحت سنجی کارآمدتر ادعاهای خسارت 

3-بهبود مدیریت ریسک

4-پوشش قابل تنظیم بر اساس نیازها و عوامل خطر افراد 

5-ارائه خدمات بسیار برتر و هوشمندانه به بیمه شدگان  و تسریع و تسهیل در پرداخت خسارت  

6-تشخیص کلاهبرداری ها و سو استفاده ها

7-صرفه جویی در هزینه ها

مدیر بیمه های اشخاص شرکت بیمه کارآفرین

 

  • مرتضوی

    کلا صنعت بیمه برای هر تغییری دیر عمل می کنه یه جورایی صنعت کندیه

ارسال نظر