شناسه خبر : 56690

اختصاصی چابک آنلاین؛

پوشش بیمه ای ریسک عدم پرداخت همه اقساط خریداران صنعت لیزینگ امکان پذیر نیست + فیلم

پوشش بیمه ای ریسک عدم پرداخت همه اقساط خریداران صنعت لیزینگ امکان پذیر نیست + فیلم

مدیر عامل شرکت بیمه اتکایی سامان، اظهار کرد: شرکت ها و نهادهایی چون لیزینگ ها کالاها را به صورت قسطی می فروشند و اقساط آن را بعدا دریافت می کنند، بنابراین شرکت های بیمه ای می توانند کالای قسطی که فروخته می شود، خود آن کالا را پوشش بدهند ولی؛ پوشش عدم پرداخت اقساط توسط خریدار در صنعت بیمه نمی‌ تواند موضوعیت داشته باشد زیرا ریسک مالی بالایی دارد.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، مینا صدیق نوحی در گفتگو با چابک آنلاین ، توضیح داد که پوشش عدم پرداخت اقساط توسط خریدار یک ریسک در رشته بیمه اعتباری بوده که ریسک های اعتباری در صنعت بیمه آیین نامه های خاص خود را دارد و این مدل لیزینگی جایگاهی در آن  ندارد. 

وی، ادامه داد: سال ها قبل، برخی شرکت های بیمه ای این کار را شروع کردند و به مشکلات زیادی برخوردند چون کافی است بیمه گذاری که کالا را خریداری کرده  اقساط خود را پرداخت نکند.

مدیر عامل شرکت بیمه اتکایی سامان، افزود: اگر چنین بیمه نامه‌هایی بخواهد ایجاد بشود باید برای تعداد محدودی اقساط باشد چون این ها بحث فنی بوده  و می تواند در چارچوب های خیلی محدود و حساب شده ای انجام شود.

صدیق نوحی، خاطر نشان کرد : با توجه به وضعیت اقتصادی که در کشور وجود دارد، یک مقدار برای شرکت های بیمه ای محاسبات فنی آن پیچیده می شود به دلیل اینکه محدودیتی حتی در پرداخت اقساطی که پرداخت نشده است ایجاد شود یعنی یک قسط و دو قسط را شرکت بیمه پرداخت کند و چنین نباشد که تمام تعهدات اقساط را شرکت بیمه پرداخت بکند چنین چیزی برای صنعت بیمه امکان پذیر نیست که بخواهد ریسک عدم پرداخت اقساط را بدون محدودیت پوشش دهد.

 

حجم ویدیو: 27.81M | مدت زمان ویدیو: 00:02:43 دانلود ویدیو
ارسال نظر