شناسه خبر : 56371

اختصاصی چابک آنلاین؛

۱۳ شرکت بیمه ای دست به افزایش سرمایه زدند

۱۳ شرکت بیمه ای دست به افزایش سرمایه زدند

بررسی ها نشان داد که از مجموع ۲۵ شرکت بیمه جنرال، ۱۳ شرکت بیمه در سال گذشته افزایش سرمایه داده و ۱۲ شرکت بیمه نیز در همین مدت افزایش سرمایه ای نداشتند.

چابک آنلاین: زهرا نامداری، براساس این گزارش ۱۳ شرکت بیمه جنرال کشور در سال گذشته در مجموع حدود ۷.۹۳۶ میلیارد تومان افزایش سرمایه داده‌اند.

بیشترین میزان افزایش سرمایه در بین شرکت های مدنظر این گزارش در سال گذشته مربوط به شرکت بیمه پاسارگاد بوده که بیش از ۱.۶۸۲ میلیارد تومان افزایش سرمایه داد.

شرکت بیمه کوثر با ۱.۶۶۱ میلیارد تومان افزایش سرمایه و شرکت بیمه البرز با ۱.۱۰۰ میلیارد تومان افزایش سرمایه به ترتیب در  پله های بعدی قرار گرفتند.

برهمین اساس میزان سرمایه ثبت شده ۲۵ شرکت بیمه جنرال کشور در سال گذشته به رقم ۵۶ هزار میلیارد تومان رسیده است.

براساس این گزارش، هیات وزیران در ۱۳ تیرماه سال‌جاری و به پیشنهاد بیمه مرکزی و تایید وزارت امور اقتصاد و دارایی به استناد بند (۳) ماده واحده قانون تاسیس موسسات بیمه غیر دولتی مصوب ۱۳۸۰، موضوع بخش اخیر ماده (۳۶) قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه‌‌گری را تصویب کرد.

براساس این مصوبه، مجموع حداقل سرمایه شرکت های بیمه ای جنرال برای تاسیس و یا ادامه فعالیت در تمامی رشته های بیمه ای باید به ۱.۴۰۰ میلیارد تومان برسد.

شرکت های بیمه ای فعال در کشور که سرمایه آنها کمتر از رقم اعلام شده است موظفند ظرف دوسال از ابلاغ این تصویب نامه سرمایه خود را با مفاد این تصویب نامه منطبق کنند مشروط براینکه حداقل ۵۰ درصد افزایش سرمایه در سال اول محقق و ۵۰ درصد آن بصورت آورده نقدی تامین شود.

۱۳ شرکت دست به افزایش سرمایه زدند

ارسال نظر