شناسه خبر : 49813

اختصاصی چابک آنلاین؛

۷۰ درصد مواد اولیه صنعت تایر در داخل تولید می شود

70 درصد مواد اولیه صنعت تایر در داخل تولید می شود

یک عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران، اعلام کرد که بیش از ۷۰ درصد مواد اولیه صنعت تایر، تولید داخل بوده و تنها ۳۰ درصد به واردات مواد خارجی وابستگی دارد ، زیرا بخشی از آن مربوط به کائوچوی طبیعی بوده که در اقلیم ایران شرایط پرورش درخت کائوچو فراهم نیست.

چابک آنلاین، شمیم نادری، جمال میرزایی در گفت و گو با چابک آنلاین، افزود: تولید کننده ها در مقایسه با رقبا، باید طبق استاندارهای جهانی تولید محصول داشته باشند و  برای ایجاد بازار مناسب رایزنی کنند که البته فرآیند زمانبری است و برنامه ریزی بلند مدت می طلبد.

وی، حجم، کیفیت و تنوع تولید را از نقاط قوت صنعت تایر دانست که باید حفظ و تقویت شود اما سیاست های قیمت گذاری و صادراتی و نیز نظارت ها را نیازمند اصلاح دانست.

میرزایی، بیان کرد که به دلیل قیمت گذاری دستوری و دستورالعمل های متنوع، سرمایه گذاران رغبت چندانی  برای سرمایه گذاری بیشتر در صنعت تایر ندارند.

عضوهیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران، اذعان داشت: با توجه به اینکه صادرات نباید دستخوش تغییرات آنی و محدودیت های دراز مدت شود، دولت باید با اصلاح سیاست ها در حوزه صادرات، در قیمت گذاری ،ثبات بیشتری ایجاد کند تا توسعه ای که درحد توان وانتظار صنعت تایر است، رقم بخورد.

وی، افزود: با توجه به افزایش نرخ تامین منابع مالی، بانک ها باید بستر ساز  توسعه شوند و تسهیلات و منابع مالی مورد نیاز را تامین کنند.

میرزایی ، اظهار کرد:  شرایط خرید لاستیک برای مصرف کننده سخت گیرانه است؛زیرا فرآیند پیش ثبت نام، استعلام و احراز هویت برای مصرف کننده ای که امکان ندارد با این مراحل آشنایی نداشته باشد، کار را سخت می کند،  بنابراین با توجه به سطح بالای تولید تایر که بیش از نیاز مصرف کننده است، نباید با شروط زیاد، مصرف کننده را به زحمت انداخت.

ارسال نظر