شناسه خبر : 49227

اختصاصی چابک آنلاین؛

فرآوری سنگ آهن و سرب و روی فرصت سرمایه گذاری خوبی در استان یزد هستند

فرآوری سنگ آهن و سرب و روی فرصت سرمایه گذاری خوبی در استان یزد هستند

یک عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی معدن استان یزد، اظهار کرد که دولت می تواند با تخصیص بخشی از حقوق دولتی به نظارت برعملیات اکتشاف، ارائه تضمین هایی برای ورود بخش خصوصی، توسعه زیر ساخت ها و به روز کردن ماشین آلات شرایط ورود سرمایه گذاران از ابتدا زنجیره تا فرآوری محصولات معدنی را رقم بزند.

چابک آنلاین، شمیم نادری، حبیب الله حاجی زاده اردکانی در گفتگو با چابک آنلاین، گفت: درقوانین ونظارت، هزینه های زیادی به معدن داران تحمیل می شود و فرآیندی طولانی کسب تاییدیه برای سوخت معادن، باید تجدید نظر و اصلاح صورت بگیرد.

وی، بیان کرد که با در نظر گرفتن چالش کم آبی کشور بایدبه سمت صنایعی که آب کمتری مصرف می کنند،گرایش پیدا کرد.

عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی معدن استان یزد با اشاره به این که یزد دومین استان معدنی کشور از نظر ذخایر معدنی به شمار می رود،گفت: این استان، با در اختیار داشتن بزرگترین معادن سنگ آهن و سرب و روی کشور، بیشترین سهم استخراج سنگ آهن و سرب و روی را دارد.

حاجی زاده اردکانی، با بیان اینکه سرمایه  گذاری در بخش معدن نباید تنها درمرحله استخراج یا خام فروشی صورت بگیرد و نیاز به گسترش صنایع معدنی است، تصریح کرد که فرآوری از سنگ های ساختمانی، کاشی و سرامیک، سنگ آهن، منگنز، سرب و روی و عناصر کمیاب فرصت های سرمایه گذاری خوبی برای استان یزد هستند.

وی، عمده سهم صادراتی استان یزد را مربوط به سرب و روی و سنگ آهن و البته سرامیک دانست که در زمینه تولید سرامیک از بزرگترین تولید کننده ها در منطقه آسیا به شمار می رود.

 

ارسال نظر