شناسه خبر : 49738

اختصاصی چابک آنلاین؛

بانک ها به معدنکاران دارای پروانه بهره برداری تسهیلات نمی دهند

بانک ها به معدنکاران دارای پروانه بهره برداری تسهیلات نمی دهند

رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان اردبیل، موانع توسعه مسیر معادن را کمبود تامین اعتبار برای اکتشاف عمقی و استخراج و فرآوری بیان کرد و گفت که راه حل این چالش، تامین اعتبارو ارایه تسهیلات لازم و فراهم آوردن زمینه ورود سرمایه گذاران جدید است.

چابک آنلاین، شمیم نادری، ابراهیم آقازاده در گفتگو با چابک آنلاین ادامه داد:  متاسفانه معدنکاران با در دست داشتن پروانه بهره برداری امکان دریافت تسهیلات از طریق بانک ها را ندارند.

به گفته وی،دیگر موانع توسعه معادن شامل استهلاک تجهیزات، سنتی بودن روش های استخراج و فقدان سرمایه گذار خارجی است که بازدهی معادن را پایین می آورد و نیازمند توجه و اصلاح است. 

آقازاده گفت: استان اردبیل از نظر معدنی بیشتر در حوزه مصالح ساختمانی و خاک های صنعتی فعال بوده اما طی چند سال گذشته با تمهیدات مسئولان استانی و فعالیت بخش خصوصی، در زمینه اکتشاف مواد فلزی مانند مس، مولیبدن و طلا نیز فعالیت خوبی داشته است.

 رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان اردبیل با اشاره به ممنوعیت صادرات مواد خام، برای فعال شدن صادرات استان بیان کرد که باید در زمینه فرآوری سنگ های تزئینی مانند تراورتن و مرمریت سرمایه گذاری شود و یا برای فرآوری مواد معدنی و مصنوعات آن ، شهرک صنعتی احداث شود.

 

ارسال نظر