شناسه خبر : 49041

اختصاصی چابک آنلاین ؛

زیرساخت تبدیل شدن ایران به قطب تولید آلومینیوم منطقه مهیا است

زیرساخت تبدیل شدن ایران به قطب تولید آلومینیوم منطقه مهیا است

یک عضو هیئت مدیرۀ شرکت آلومینیوم پارس اکسید کسرا، بیان کرد: عدم وجود زیرساخت ارتباط تجاری با دنیا یکی از مشکلات صنعت آلومینیوم است.

چابک آنلاین، شیدا درخشی، حمیدرضا کاوه‌ئی، درگفتگو با چابک آنلاین، در رابطه با وضعیت ایران در مقایسه با کشورهای منطقه گفت: در حوزۀ تولید آلومینیوم بین ایران و کشورهای منطقه رقابت وجود دارد، اما واقعیت این است که در مجموع عدم وجود زیرساخت ارتباط تجاری با دنیا یک مشکل در این زمینه بوده  درصورتی که این مشکل رفع شود، ایران می‌تواند یکی از قطب های اصلی تولید‌ آلومینیوم در منطقه باشد.

وی، افزود: به لحاظ اقتصادی همه چیز به روابط تجاری برمی‌گردد،برای تولید آلومینا باید بوکسیت را از استرالیا وارد کرد و هزینۀ حمل بوکسیت از استرالیا به ایران هزینۀ بسیار بالایی است.

عضو هیئت مدیرۀ شرکت آلومینیوم پارس اکسید کسرا، ادامه داد: ایران بوکسیت به اندازه  کافی ندارد و مجبور است بوکسیت مورد نیاز خود را از طریق واردات تأمین کند که البته می‌توان از چین یا هند نیز بوکسیت وارد کرد، اما کیفیت بوکسیت این کشورها با بوکسیت استرالیا قابل مقایسه نیست.

عضو هیئت مدیرۀ شرکت آلومینیوم پارس اکسید کسرا، اظهار کرد: برای قطع وابستگی به واردات مواد اولیه نیازمند برخورداری از مواد اولیۀ کافی در داخل کشور هستیم؛  بنابراین دولت باید یک برنامۀ جامع برای این امر داشته باشد.

 

ارسال نظر