شناسه خبر : 48816

اختصاصی چابک آنلاین؛

طرح جامع چه تاثیراتی بر صنعت مس خواهد داشت؟

طرح جامع چه تاثیراتی بر صنعت مس خواهد داشت؟

یک عضو هیات مدیره انجمن مس گفت: با توجه به منابع غنی و وفور ماده معدنی مس در کشور، باید نگاه ویژه ای به این صنعت شود تا با بهره وری مناسب و صادرات آن، بخشی از ارز کشور تامین شود و نیز با تلاش های مستمر، صنعت مس می تواند جایگاه مشتقات نفتی و گازی را بگیرد.

چابک آنلاین، شمیم نادری، وحید اسلامیان در گفتگو با چابک آنلاین، درباره طرح جامع مس افزود: صنایع پایین دست و بالا دستی در حال کار همزمان بر روی این طرح بوده تا مورد تصویب هیات وزیران  ودولت قرار بگیرد که جزو کارهای مهم بوده و طی این طرح تاثیرگذار اقتصادی برای 5_10 سال آینده برنامه ریزی انجام شده است.

عضو هیات مدیره انجمن مس تصریح کرد که اگر این طرح به درستی تدوین و اجرایی شود، تغییرات مهمی را به دنبال خواهد داشت و با سرمایه گذاری مناسب به صورتی که حتی صنایع پایین دستی را هم در بر بگیرد، در اشتغال و ارز آوری و توسعه صنعت مس بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

اسلامیان بیان کرد نقطه عطفی که می تواند محقق شود این است که باید در صنایع پایین دستی کارهای مفصلی انجام شود مانند انرژی های خورشیدی، خودرو های برقی و هایتک که سود آوری خوبی را برای صنعت مس به دنبال خواهد داشت.

 

ارسال نظر