شناسه خبر : 38741

اختصاصی چابک آنلاین ؛

زنگ حق بیمه تولیدی ۲۰ هزار میلیارد تومانی دانا به صدا درآمد

زنگ حق بیمه تولیدی 20 هزار میلیارد تومانی دانا به صدا درآمد

شرکت بیمه دانا که سال‌جاری را با اهدافی چون حفظ سهم بازار و دستیابی به رشد پایدار شروع کرده بود، توانست شش ماهه نخست را با جهش قابل توجه ۶۱.۵ درصدی حق‌بیمه تولیدی به پایان رساند.

به گزارش چابک آنلاین، بررسی‌ها نشان می‌دهد که شرکت بیمه دانا در شش ماهه نخست سال‌جاری بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان حق بیمه تولید کرده است که نسبت به سال گذشته ۶۱.۵ درصد رشد نشان می‌دهد.

حق‌بیمه تولیدی شرکت بیمه دانا در شش ماهه نخست سال گذشته بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد تومان بود.

ناگفته نماند که این شرکت بیمه‌ای در نیمه نخست سال‌جاری با ۴.۰۲۰.۸۱۰ فقره پرونده حدود ۸ هزار میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان خسارت به بیمه‌گذاران پرداخت کرده است.

فراموش نکنیم که سودخالص شرکت بیمه دانا در انتهای سال گذشته به رقم ۶ هزار میلیارد تومان رسید در صورتی‌که این شرکت سال ۱۴۰۰ را با زیان خالص ۲ هزار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی به اتمام رسانده بود. 

همچنین افزایش بهای تمام شده سرمایه‌گذاری‌های شرکت بیمه دانا در پایان سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰ معادل ۲۲۲ درصد و سود حاصل از آن نیز ۳۹ درصد رشد داشته است تمامی این موارد نشان‌دهنده این است که بیمه دانا با مدیریت و آموزش درست سرمایه‌های انسانی و بهبود ساختار سازمانی همچنین معرفی درست محصولات توانسته در بازار بیمه موفقیت را از آن خود کند.

براساس این گزارش، شرکت بیمه دانا با سرمایه ۱۹۰۰ میلیارد تومانی از منظر میزان سرمایه در بین ۳۷ شرکت بیمه‌ای در رتبه ششم قرار دارد و جزء ۱۱ شرکت بیمه با سرمایه بالای هزار میلیارد تومان است.

قابل توجه آنکه شرکت بیمه دانا در سه ماهه نخست امسال در بین ۲۶ شرکت بیمه جنرال خصوصی، حدود ۸۰۰ میلیارد تومان سود خالص ساخت و در رتبه اول قرار گرفت و در سال‌جاری موفق به کسب سطح یک توانگری مالی شده و نسبت توانگری شرکت بیمه دانا در سال ۱۴۰۲ برابر با ۱۱۰ درصد بوده است.

موارد مذکور تنها درخشش عملکرد تیم شرکت بیمه دانا در سال‌جاری نبود چرا که این شرکت بیمه‌ای در سه ماهه اول سال‌جاری توانسته بیش از ۵۳ درصد از برنامه سالیانه خود را در این دوره محقق کند.

با این اوصاف به نظر می‌رسد که شرکت بیمه دانا با تولید حق‌بیمه ۲۰ هزار میلیارد تومانی در شش ماه نخست امسال بتواند رتبه اول تولید حق‌بیمه را در بین شرکت‌های بیمه خصوصی از آن خود کند.

ارسال نظر