اختصاصی چابک آنلاین؛

آشنایی با موزه های جذاب جهان از نمایی دیگر

موزه‌های هنری بسیاری در سراسر جهان وجود دارند که صدها اثر هنری و نمایشگاه‌های شگفت‌انگیز را در خود جای داده‌اند که هر کدام حاوی شاهکارهای بزرگی از دنیای هنر هستند.

آشنایی با موزه های جذاب جهان از نمایی دیگر

چابک آنلاین، تهمینه منصوری روشن، برخی از این موزه‌ها به خودی خود تبدیل به مقصد گردشگری شده اند و دیدن آن‌ها برای همه هنردوستان جذاب است.

درادامه به معرفی مجموعه‌ای از بزرگترین گالری‌های هنری می‌پردازیم که می‌توان به آنها لقب “بزرگترین گالری‌های جهان” را داد.

لوور

موزه لوور، زمانی کاخی بود که پادشاهان فرانسه در آن اقامت داشتند، اکنون مشهورترین و بزرگترین موزه جهان است، همچنین بزرگترین بنای تاریخی در فرانسه است.

این موزه با نمایش تقریباً ۳۸۰۰۰اثر هنری مربوط به دوران پیش از تاریخ تا قرن ۲۱ و مساحتی حدود ۷۸۳۰۰۰فوت مربع، پربازدیدترین موزه هنری جهان است که از حدود ۸.۱ میلیون بازدیدکننده در سال استقبال می کند.

موزه لوور تعدادی از معروف ترین و بهترین آثار هنری جهان از جمله ونوس میلو و مونالیزا را به نمایش می گذارد.

واتیکان

موزه‌های واتیکان در محدوده شهر واتیکان واقع شدند. 

این موزه متعلق به کلیسای کاتولیک رومی است که یکی از بزرگترین و خیره کننده ترین مجموعه ها در جهان است.

موزه‌های واتیکان مجموعه‌های جمع‌آوری شده توسط پاپ‌ها را در طول سالیان به نمایش می‌گذارند.

 برخی از معروف‌ترین مجسمه‌های رومی و شاهکارهای هنر رنسانس در جهان  در این موزه ها جای داده‌اند.

یکی از زیباترین و مشهورترین آثار هنری که در اینجا به نمایش گذاشته شده، سقف کلیسای سیستین است که توسط میکل آنژ بین سالهای ۱۵۰۸ تا ۱۵۱۲ نقاشی شده است.

آثار لئوناردو داوینچی و رافائل نیز در اینجا به نمایش گذاشته شده است.

متروپولیتن

موزه هنر متروپولیتن با تنوع کافی برای هر علاقه مندی به هنر واقع در نیویورک، یکی از بزرگترین موزه‌های جهان است.

این موزه میزبان  بیش از ۲ میلیون اثر هنری از جمله مجسمه های یونانی، یک اسلحه خانه بزرگ و بسیاری از نقاشی‌های اروپایی از جمله اروپای قرون وسطی و مصر باستان است.

این موزه به خودی خود زیباست و یک ساختمان باشکوه هنر Beaux Art است. 

در سال ۱۸۷۰ با هدف آوردن هنر و آموزش به مردم آمریکا تأسیس شد.

گتی سنتر

اگرچه “گتی سنتر” یک موزه نسبتاً جدید است، اما در سال ۱۹۹۷ افتتاح شد و به دلیل معماری، باغ‌ها و مناظر مشرف به لس آنجلس شناخته شده است. 

مرکز گتی در بالای تپه قرار دارد و دسترسی از طریق یک قطار هوایی کابلی از پارکینگی در پای تپه است.

این ساختمان خود یک اثر هنری است که توسط معمار مشهور “ریچارد مایر” طراحی شده  و محوطه دانشگاه همچنین دارای یک موسسه تحقیقاتی است.

موزه گتی مجموعه ای قابل توجه از آثار هنری دارد که شامل آثار ونسان ون گوگ، مونه و سزان است.

اورسی

موزه اورسی که در ساحل سمت چپ رود سن واقع شده، در یک ایستگاه راه‌آهن سابق که بین سال‌های ۱۸۹۰ تا ۱۹۰۰ ساخته شده است، قرار دارد و به داشتن سقف شیشه‌ای بسیار دراماتیک و زیبا معروف است.

این موزه به دلیل تخصص در آثار هنری قرن ۱۹ و ۲۰ شناخته شده  و دارای بزرگترین مجموعه در جهان از شاهکارهای  جریان امپرسیونیست و پست امپرسیونیست است.

موزه اورسی یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های هنری اروپا است و شب پرستاره معروف ون گوگ به همراه آثار هنرمندان دیگری مانند مونه، مانه، دگا، سزان، رنوار، سورات، سیسلی و گوگن را در خود جای داده است.

 

copied
نظر بگذارید