افزایش چشمگیر بهای برق آمریکا در اوج مصرف

افزایش چشمگیر بهای برق آمریکا در اوج مصرف

همزمان با افزایش دما در اکثر نقاط جهان، تامین برق کافی برای مشترکان در بخش‌های مختلف در آمریکا نیز به یک چالش جدی بدل است. بر اساس آخرین خبرها سالانه و در اوج بار فصل گرم، دست کم برق ۳ میلیون مشترک خانگی در آمریکا قطع می شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از وزارت نیرو، به دلیل افزایش قبض برق در آمریکا که در روزهای اوج بار مصرف رخ می‌دهد، جمعیت قابل توجهی از مردم آمریکا امکان پرداخت قبض برق خود را همه ساله از دست می دهند.

بر اساس این گزارش سالانه دست کم برق ۳ میلیون مشترک برق به دلیل اینکه قادر نیستند قبض برق خود را پرداخت کنند، قطع می‌شود.

شدت خسارت ناشی از قطع برق در حدی است که در برخی موارد مشترکانی که برق آنها به دلیل ناتوانی در پرداخت قبض قطع می‌شود هفته‌ها بدون برق باقی می‌مانند.

بر اساس این گزارش از هر ۴ مشترک برق آمریکایی یک مشترک به دلایل مختلف با ناامنی در تامین انرژی برق رو به رو است که دلیل اصلی آن افزایش شدید قیمت در روزهای اوج بار و ناتوانی مشترکان در پرداخت قبض برق است.  

مطالعه صورت گرفته در این خصوص نشان می‌دهد نیمی از خانواده هایی که با مشکل قطع برق رو به رو می‌شوند، چندین بار در سال با مشکل قطعی رو به رو هستند و این مشکل برای آنها در کل سال به تعداد زیاد رخ می‌دهد.

این گزارش اضافه می‌کند ناامنی انرژی در بین همه شهروندان آمریکایی یکسان نیست و خانواده‌های سیاه پوست و اسپانیایی تبار به ترتیب سه و چهار برابر بیشتر از خانواده های سفیدپوست با مشکل قطعی برق رو به رو می‌شوند.

خانواده هایی که با مشکل جدی در پرداخت قبوض برق خود رو به رو هستند، برای اینکه با مشکل قطغی رو به رو نشوند، معمولاً ناچار هستند با وجود گرمای شدید سامانه‌های سرمایشی خود را خاموش نگاه دارند و یا از برخی امکانات رفاهی دیگر مانند پختن غذا در خانه صرف نظر کنند.

بر اساس این گزارش قطع برق در بخش خانگی آمریکا به ویژه برای آن دسته از خانواده‌هایی که در بین آنها بیمار زندگی می‌کنند همواره عواقب مرگباری دارد و همچنین سبب می‌شود تا مواد غذایی و دارویی در یخچال های منازل خراب شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد نرخ قطع برق در آمریکا در فصل گرم سال و در ایالت‌های جنوب شرقی این کشور به مراتب نسبت به فصل سرد و دیگر ایالت ها بیشتر است.

این گزارش اضافه می کند در برخی ایالت‌های آمریکا کمیسیون خدمات کشور در برابر قطع برق بخش خانگی محدودیت‌های اعمال می‌کند و اجازه نمی‌دهد به آسانی این اتفاق توسط شرکت‌های توزیع برق رقم بخورد، اما در بیش از نیمی از ایالت ها در این خصوص هیچ محدودیتی وجود ندارد.

این گزارش اضافه می‌کند مهم‌ترین ابزار مدیریتی آمریکایی‌ها برای کنترل مصرف برق در ساعات اوج بار استراتژی critical peak pricing است که بر اساس آن در ساعات اوج قیمت برق نسبت به تعرفه عادی چندین برابر می شود و همین موضوع سبب می شود بسیاری از مشترکان به ناچار برای فرار از تعرفه های سنگین میزان مصرف برق خود را کاهش دهند.

ارسال نظر