اختصاصی چابک آنلاین؛

روایت متفاوت وزیر اقتصاد از تاثیرات منفی خصوصی نشدن بیمه ایران + فیلم

وزیر امور اقتصادی و دارایی اظهار داشت: سلامت صنعت بیمه و رشد آن در اقدام بیمه مرکزی است و باید از جنبه مماشات با شرکت های بیمه ای خارج شود و به جنبه رگولاتوری و نظارت به صورت قوی وارد شود و در برابر فساد و تخلف به هیچ عنوان کوتاه نیاید.

آخرین به‌روز رسانی در
روایت متفاوت وزیر اقتصاد از تاثیرات منفی خصوصی نشدن بیمه ایران + فیلم

به گزارش چابک آنلاین، عبدالناصر همتی، با اشاره به اینکه صنعت بیمه رقابت را همچنان بانرخ شکنی ادامه میدهد، گفت: بیست سال پیش تاکید کردم که اجازه دهند تا شرکت بیمه ایران را خصوصی کنیم و بسیاری از  افراد گفتند که شما میخواهید شرکت بیمه ایران را نابود  کنید اما می‌خواستم بیمه ایران را نجات دهم.

وی افزود: آن زمان سهم از بازار شرکت بیمه ایران بالای 50 درصد بود و الان هم که این شرکت دولتی است سهم از بازار آن 18 درصد است. 

وزیر امور اقتصادی و دارایی، افزود: کسانی که نگذاشتند ما ساختار شرکت بیمه ایران را اصلاح کنیم این شرکت را نابود کردند و اگر 20 سال قبل این کار انجام شده بود الان بیمه ایران در چنین وضعیتی نبود و سهم از بازار بهترین، بزرگترین و معتبرترین شرکت بیمه کشور این میزان نشده بود.

همتی ادامه داد: مشکل این است که در نظارت بد عمل می کنیم و میگویم که شرکت بیمه خصوصی بد است و  تخلف و نرخ شکنی میکند.

وی تاکید کرد که بیمه مرکزی باید محکم برخورد کند و برای عزل یک مدیرعامل و یا هیات مدیره شرکت بیمه مماشات نکند زیرا مسئولیت داشته و قانون به آن اختیار داده است بنابراین بیمه مرکزی باید براساس قانون عمل کند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی، با تاکید براینکه از وضعیت صنعت بیمه مطلع است گفت: واقعا احساس نگرانی میکنم و بیمه مرکزی باید به طور جدی به ثبات و سلامت صنعت بیمه وارد شود و جلوی تخلفات را بدون مماشات بگیرد.

 

copied
نظر بگذارید