جای خالی رمزارزها در حوزه بیمه‌های اتکایی ایران

رئیس پژوهشکده بیمه گفت: یک مطالعه پژوهشی نشان می دهد که در شرایط کنونی امکان استفاده از ارز دیجیتال برای پرداخت های اتکایی شرکت های بیمه ایرانی وجود ندارد.

جای خالی رمزارزها در حوزه بیمه‌های اتکایی ایران

چابک آنلاین : «محمد صفری» امروز در نشست خبری روز بیمه اظهار داشت: حرکت صنعت بیمه به استفاده از فناوری های نوین در ارزیابی ریسک اجتناب ناپدیر است و از این رو بیست و پنجمین همایش ملی بیمه و توسعه به «صنعت بیمه، نوآوری و فناوری اطلاعات» اختصاص یافته است.

وی استفاده از ارزهای دیجیتال را یکی از فناوری نوین راه یافته به صنعت بیمه جهان برشمرد و گفت: اگر امکان استفاده از رمزارزها برای صنعت بیمه بوجود آید، نیاز به پرداخت های اتکایی با ارزهایی چون دلار را کم خواهد کرد.

وی در عین حال با یادآوری اینکه بانک مرکزی هنوز ارزهای دیجیتال را به رسمیت نشناخته است، اظهار داشت: طبق خبرهای رسیده، بانک مرکزی به دنبال طراحی ارز دیجیتال ملی است و باید منتظر تصمیم این نهاد در حوزه رمز ارزها بود.

رئیس پژوهشکده بیمه یادآور شد: اکنون بیش از 1600 ارز دیجیتال در دنیا طراحی شده و مورد استفاده قرار دارد اما باید گفت در شرایط کنونی امکان بهره برداری از ارزهای دیجیتال شناخته شده در حوزه بیمه اتکایی شرکت های ایرانی وجود ندارد.

بیمه اتکایی روشی از ارایه پوشش های بیمه ای است که در آن شرکت های بیمه برای مصون ماندن از خسارت ناشی از احتمال وقوع یک حادثه، بخشی از ریسک آن را به دیگر شرکت های بیمه واگذار کرده و در قبال آن حق بیمه می پردازند./ ایرنا

 

 

copied
نظر بگذارید