شناسه خبر : 53377

اختصاصی چابک آنلاین؛

برترین شرکت های سود ده در صنعت روغن پایه و روانکار مشخص شدند + جدول

برترین شرکت های سود ده در صنعت روغن پایه و روانکار مشخص شدند + جدول

بررسی عملکرد سال گذشته ۴ شرکت روانکار فعال در بازار سرمایه نشان داد که شرکت نفت سپاهان بالاترین رقم سود خالص را به خود اختصاص داد.

چابک آنلاین، زهرا نامداری، براساس این گزارش، سود خالص شرکت نفت سپاهان درسال گذشته به رقم 4.123 میلیارد تومان رسیده است.

شرکت نفت بهران با رقم 2.841 میلیارد تومان سود خالص و شرکت نفت پارس با 2.230 میلیارد تومان سود خالص در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

photo_2024-07-06_11-16-22

دراین بین، شرکت نفت سپاهان در سال گذشته بالغ بر 23 هزار  میلیارد تومان درآمد عملیاتی محقق کرد و در جایگاه نخست در بین شرکت های تولید کننده روغن پایه و روانکار مورد بررسی در این گزارش قرار گرفت.

شرکت های نفت بهران با 2.107 میلیارد تومان درآمد عملیاتی، نفت ایرانول با 14 هزار میلیارد تومان درآمد عملیاتی و نفت پارس با 12 هزار میلیارد تومان درآمد عملیاتی به ترتیب درجایگاه های بعدی قراردارند.

امروزه، صنعت روانکار تبدیل به یک بخش مهم از توسعه صنایع ماشینی و صنایع مربوط به آن شده است.

علاوه براین، با مطرح شدن بحث های جدیدی چون بهینه سازی مصرف و حفظ منابع تجدید ناپذیر و همچنین رعایت الزامات زیست محیطی، مطالعه بر روی روانکارها جایگاه خاصی در بین علوم پیدا کرده است.

روانکارها کاربردهای بسیار مهمی در موتورهای احتراق داخلی، وسایل نقلیه، چرخ دنده های صنعتی، کمپرسورها، توربین ها و  سیستم های هیدرولیک دارند.

۹۰  درصداز روانکارهای مصرفی را روغن های روانکار تشکیل می دهند که در بین آن ها روغن های خودرو بیشترین مصرف را دارند.

از منظر مقدار توزیع داخلی روانکار خودرویی، شرکت نفت بهران با 42.36 درصد بیشترین و شرکت نفت پارس با 16.53 درصد کمترین سهم از بازارروانکارهای خودرویی مورد این گزارش را به خود اختصاص می دهند.

در بخش مقدار توزیع روانکار صنعتی نیز، شرکت نفت بهران با 37.74 درصد بیشترین و شرکت نفت پارس با 15.66 درصد کمترین سهم از بازار  روانکارهای صنعتی را به خود اختصاص می دهند.

photo_2024-07-06_11-16-36

 

ارسال نظر