شناسه خبر : 52238

اختصاصی چابک آنلاین؛

مدیران شعب پل ارتباطی قوی واثر گذار در صنعت بیمه

مدیران شعب پل ارتباطی قوی واثر گذار در صنعت بیمه

مدیران شعب به عنوان پل ارتباطی بین شبکه فروش، بازار و موسسات بیمه گر، با آشنایی از قوانین و مقررات موجود صنعت بیمه در معرفی یک محصول جدید و یا تغییر محصول فعلی و نحوه خدمت رسانی به بیمه گذاران و ذینفعان، نقش بسزائی دارند.

مدیران اجرائی با تفکیک و اولویت بندی دو نقش اساسی خویش ، نقش نظارتی و نقش حمایتی در شعب و شهرستان ها،  پتانسیل بیشتری در شناسایی و برطرف کردن نیازهای بیمه ای با کمک اعضای شبکه فروش دارند.

به عنوان مثال استفاده از ظرفیت بیمه های جدید برای شناور های دریایی برای استان هایی که به دریا راه دارند و یا بیمه نامه های جدید برای  افراد مرزنشین در استان های مرزی، یا پوشش سقوط اجسام از هواپیما برای بیمه گذاران درمجاورت فرودگاه ها و بسیاری از موارد مشابه بر عهده مدیران شعب است.

مدیرانی که توانمندی بیشتری دارند، در صورتی که خدمات‌ و محصول‌ شرکتی که در آن فعالیت می کنند، از کیفیت مناسب برخوردار باشد، می‌توانند خدمات خود را با قیمت بهتری عرضه کنند و شبکه فروش ومشتریان بیشتری داشته باشند.

مدیران شعب اگر به شکل حرفه‌ای و دقیق تر برای ساخت برند شخصی وقت بگذارند، به جای این‌که مجبور باشند دائماً به سراغ  نماینده، کارگزار و مشتریان بروند، احتمالاً مخاطبان به سمت آنها می آیند.

به نظر می رسد که برخی  ازانتخاب‌های مدیران به صورت ناآگاهانه است هرچندکه در پی آن هستندکه تصمیم بهتری اخذ کرده و انتخاب‌های هم بهتری داشته باشند اما شاید برخی از تصمیم‌هایی که قرار است مانع موفقیت‌شان شوند، آن‌قدر ناخودآگاه گرفته شده که اصلا متوجه‌ نشده اند.

هرروشی که باعث شود تصمیم‌ها و انتخاب‌های ما به لایه‌ آگاه ذهن‌مان برسند، می‌تواند مسیر ما را به سمت اهداف‌مان هموارتر کند.

درپایان مدیران شعب به مثابه مربیانی هستند که اعضای تیم اعم از پرسنل ، نمایندگان و کارگزاران را به سمت اهداف و سیاست های شرکت بیمه ای هدایت می کنند، در صورتیکه  چشم انداز  و خط مشی شرکت های بیمه در مسیر خلاقیت و نوآوری باشد، مدیران شعب که نزدیکترین واحد اجرایی به بازار هستند ، با پر رنگ کردن نقش حمایتی خویش، به راحتی می‌توانند از ظرفیت بازار بر اساس موقعیت جغرافیایی ، برای افزایش ضریب نفوذ بیمه در صنعت بیمه کشور اقدام کنند.

مدیر امور شعب شرکت بیمه کارآفرین

 

  • کاظم

    واقعا باید کمی هم از استعداد مدیران شعب استفاده کرد

ارسال نظر