اختصاصی چابک آنلاین؛

انجمن ملی لیزینگ به دنبال فعال سازی لیزینگ عملیاتی است + فیلم

نایب رئیس هیئت مدیره انجمن ملی لیزینگ ایران اظهار داشت: برخی از صنایع مالی، مانند بیمه و صرافی‌ها، کارمزدی فعالیت می‌کنند و بابت انجام خدمات خود، کارمزد دریافت می‌کنند اما درشرکت‌های لیزینگ چنین نیست.

انجمن ملی لیزینگ به دنبال فعال سازی لیزینگ عملیاتی است + فیلم

به گزارش چابک آنلاین، "احمد فتاح پور" در گفت و گو با چابک آنلاین، گفت:طبق دستورالعمل‌های فعلی بانک مرکزی، ‌شرکت های لیزینگ حق دریافت کارمزد را  ندارند و اگر لیزینگ‌ها بخواهند برای خدمات خود مزد بگیرند، خلاف قوانین بانک مرکزی عمل کرده‌اند و ممکن است با توبیخ و یا  مشکلات حسابرسی مواجه شوند.

به گفته وی، به تازگی برخی شرکت‌های بیمه ای، رویکردهای جدیدی را پیش گرفته‌اند و ابتدا بیمه را بدون دریافت پول از مشتری ارائه می‌دهند و بعد به‌ مروراقساط را دریافت می‌کنند، حتی درصورت بروز خسارت هم امکان دریافت مبلغ به‌صورت یکجا وجود دارد.

نایب رئیس هیئت مدیره انجمن ملی لیزینگ ایران توضیح داد: بانک‌ها سرمایه خود را از سپرده‌های مردم و با نرخ‌های پایین تأمین می‌کنند و حتی برخی سپرده‌ها  به شکل قرض‌الحسنه هستند که منابع ارزان‌تری را در اختیار بانک‌ها قرار می‌دهد.

فتاح پور، افزود: به همین دلیل، بانک‌ها می‌توانند با نرخ پایین‌تری فعالیت کنند و علاوه بر آن، از خدماتی مانند ضمانت‌نامه‌ها و اعتبار اسنادی نیز کارمزد دریافت کنند، این در حالی است که لیزینگ‌ها نه تنها حق دریافت کارمزد ندارند، بلکه خدمات مشابه بانک‌ها را هم نمی‌توانند ارائه دهند.

وی، با اشاره  به چالش‌های پیش روی صنعت لیزینگ، بیان کرد: نبود امکان سپرده‌گیری و افزایش هزینه‌های پول، مشکلات زیادی را به وجود آورده  زیرا تمامی منابع لیزینگ‌ها از سهامداران تأمین می‌شود و این امر در شرایط تورمی باعث کاهش ارزش سرمایه آن‌ها می‌شود.

فتاح پور اذعان داشت که انجمن ملی لیزینگ به دنبال فعال‌سازی لیزینگ عملیاتی است تا بتواند این محدودیت‌ها را کاهش دهد و راهکارهای جدیدی برای رشد این صنعت پیدا کند.

copied
نظر بگذارید