شناسه خبر : 57104

اختصاصی چابک آنلاین؛

شرکت‌های لیزینگ به‌ دلیل ایجاد امکانات نرخ خرید کالا را پایین می‌آورند + فیلم

شرکت‌های لیزینگ به‌ دلیل ایجاد امکانات نرخ  خرید کالا را پایین می‌آورند + فیلم

عضو هیئت مدیره انجمن ملی لیزینگ ایران اعلام کرد که یکی از بازارهای غیر متشکل پولی براساس تقسیم‌بندی‌ها، شرکت‌های لیزینگ بوده که ایجاد این شرکت‌ها موضوع جدیدی نیست و سال‌هاست که در دنیا ارائۀ خدمت می‌کنند ودر کشور ما نیز مدت زیادی است که خدمات لیزینگ ارائه می‌شوند و به طور کلی صنعت لیزینگ برای عموم جامعه شناخته شده است.

چابک آنلاین، مجید میرزاحیدری، "رضامحمدی نویسی" درگفتگو با چابک آنلاین  افزود: طبیعتاً نقشی که برای این شرکت‌ها دیده شده ومنجر به تأسیس و راه‌اندازی آن‌ها شده است، آن هم تأمین مالی برای مشتریانی است که قصد خرید یک کالا را به واسطۀ خدمات شرکت‌های لیزینگ دارند.

به گفته وی، مشتریان این صنعت را می‌توان تفکیک کرد، هم تولیدکنندگان و هم مصرف کنندگان نهایی جزو مشتریان صنعت لیزینگ هستند و  هر شرکت، مجموعه و یا کارخانه‌ای که تولیدکننده باشد نیازمند ماشین‌آلات، ابزار، مواد اولیه و حوزه‌های اینچنینی است که شرکت‌های لیزینگ می‌توانند برای تأمین مالی الزامات و نیازهای تولیدکنندگان ورود کنند.

مدیرعامل شرکت واسپاری فرازاندیشان صنعت تصریح کرد که توسعه صنعت لیزینگ نرخ و سرعت دسترسی تولیدکنندگان را به مواد اولیۀ مورد نیاز بالابرده و با این کاردر راستای منافع مصرف‌کننده نهایی خدمت‌رسانی می‌کند.

محمدی نویسی اذعان داشت که وقتی سرعت دسترسی به منابع بالا برود و روش و رویۀ تأمین‌ مالی آسان‌تر و ارزان قیمت‌تر باشد، بهای تمام شده پایین‌تر می‌آید و نهایتاً مشتری هم از این اتفاق سود خواهد برد.

وی گفت که برخلاف تصور برخی که فکر می‌کنند شرکت‌های لیزینگ به‌ دلیل افزایش نرخ کالا در سنوات و در مدت اقساط موجب ایجاد تورم می‌شوند، در واقع این شرکت‌ها از تأمین مالی حمایت و امکان دسترسی به منابع را ساده‌تر می‌کنند و  باید قبول کنیم  که در شرایط تورمی که در آن زندگی می‌کنیم، خرید اهرمی همیشه برای خریدار منفعت دارد،  به خصوص این‌که صنعت لیزینگ به واسطۀ این خرید اهرمی و امکاناتی که برای تولیدکننده ایجاد می‌کند، نرخ کالا را هم پایین می‌آورد.

عضو هیئت مدیره انجمن ملی لیزینگ ایران  گفت:کسی که تصمیم به خرید اقساطی یک کالا می‌گیرد مسلماً دلایل خودش را دارد، یا به لحاظ منابع مالی تحت فشار است و نمی‌تواند خرید را به صورت نقد انجام دهد و یا با تحلیل هزینۀ فایده‌ای که کرده به این نتیجه رسیده است که هرچقدر پرداخت‌های خود را به آینده موکول کند منفعت بیشتری می‌برد.

 

حجم ویدیو: 39.32M | مدت زمان ویدیو: 00:04:29 دانلود ویدیو
ارسال نظر