صنایع دارویی مشمول برنامه های مدیریت بار نمی شوند

صنایع دارویی مشمول برنامه های مدیریت بار نمی شوند

ماده ۵ دستورالعمل تامین برق اضطراری مراکز حیاتی و حساس به صراحت بر نصب و راه‌اندازی مولدهای اضطراری برق توسط واحدهای دارویی مشمول این دستورالعمل تاکید داشته و این واحدها ملزم به انجام این کار هستند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از وزارت نیرو، تامین برق پایدار صنایع حساس از‌ جمله شرکت های داروسازی از دغدغه‌های اصلی وزارت نیرو و صنعت برق بوده و همواره اهتمام و توجه ویژه‌ای به آن داشته است.

به همین خاطر شرکت‌های داروسازی در برنامه‌های مدیریت پیک بار تابستان قرار ندارند و شهرک‌های صنعتی که این قبیل شرکت‌ها در آنها به فعالیت اشتغال دارند هم موظف به اعلام این موضوع به شرکت‌های توزیع نیروی برق بوده تا تامین برق پایدار این گروه از صنایع خارج از برنامه‎های مدیریت پیک بار تابستان مدنظر قرار گیرد.

همچنین با توجه به دستورالعمل دولت برای مراکز حساس و حیاتی که توسط کمیته دائمی پدافند غیرعامل کشور ابلاغ شده، مراکز مشمول این دستورالعمل باید بتوانند در مواقع لزوم و شرایط حساس و اضطراری نیازهای انرژی الکتریکی خود را تامین کنند که شرکت‌های داروسازی نیز از این دستورالعمل مستثنی نبوده و باید این تهدید را با استفاده از ظرفیت‌های جانبی تولید برق از جمله وارد مدار کردن دیزل‌ژنراتورهای خود به فرصت تبدیل کنند. با این حال تلاش می‌شود در تامین برق این صنایع وقفه‌ای ایجاد نشود و شامل برنامه مدیریت مصرف سایر صنایع نشوند.

البته صنایع دارویی حساس در عین حال موظف به کاهش ۲۰ درصدی مصرف برق خود با انجام راهکارهای ساده مدیریت مصرف از جمله کاهش روشنایی غیرضروری و تنظیم دمای سیستمهای سرمایشی روی ۲۴ درجه هستند.

بنابراین گزارش واحدهای تولید دارو و یا صنایع مرتبط با آن در صورت هماهنگی با شرکت‌های توزیع تحت هیچ شرایطی مشمول برنامه‌های مدیریت بار نخواهند شد. ماده ۵ دستورالعمل تامین برق اضطراری مراکز حیاتی و حساس به صراحت بر نصب و راه‌اندازی مولدهای اضطراری برق توسط واحدهای دارویی مشمول این دستورالعمل تاکید داشته و این واحدها ملزم به انجام این کار هستند.

بر اساس گزارش‌های به دست آمده واحدهای تولید دارو و یا صنایع مرتبط با آن در صورت هماهنگی با شرکت‌های توزیع به‌هیچ عنوان مشمول برنامه‌های مدیریت بار (مصرف برق) نخواهند شد. بنابراین به نظر می‌رسد صنعت دارویی کشور از مشکلاتی همچون بحران ارز، بحران نقدینگی، عدم دسترسی به بازارهای خارجی، امکان رقابت با نمونه‌های مشابه خارجی و… رنج می‌برد.

بنابراین صنایع دارویی حساس باید مراتب حضور و استقرار خود در شهرک‌های صنعتی را به شرکت‌های توزیع نیروی برق اطلاع دهند تا متولیان نسبت به عدم اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف برای این واحدها اقدام کنند. همچنین ضروری است که این واحدها مصرف خود را با به کار گیری راهکارهای ساده مدیریت کنند، باید گفت این راهکارها از طرق مختلف اطلاع‌رسانی شده است.

ارسال نظر