اختصاصی چابک آنلاین؛

میزان تولید در و پنجره هیچگاه به اندازه ظرفیت ۴۰۰ هزار تن در سال نرسیده است + فیلم

وحید جلالی پور، نائب رئیس و دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان در و پنجره ایران:ظرفیت تولید در صنعت در و پنجره در ایران بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تن در سال بوده که اززمان شروع حرفه‌ای این صنعت حدود ۲۲ و ۲۳ سال پیش، متاسفانه هدف نهایی این صنعت تاکنون تحقق نیافته است.

میزان تولید در و پنجره هیچگاه به اندازه ظرفیت 400 هزار تن در سال نرسیده است + فیلم

به گزارش چابک آنلاین،  موانع مختلفی این صنعت را مانع از پیشرفت کرده‌اند که به صورت آماری و تاریخی اگر گفته شود اغلب ظرفیت تشکل‌ها، انجمن‌ها و افرادی که بانی این صنعت هستند به درستی دیده نشده است.

دردوران اجرای طرح مسکن مهر، می‌توانستیم از این ظرفیت خوب بهره‌مند شویم امامتأسفانه، در آن زمان، به درستی به تشکل‌ها توجه نشد، به ویژه در صنایع مرتبط با پنجره و درب، بخشی از تولیدات نامرغوب و بخشی هم از محل واردات انجام شد

زمانی که از ظرفیت ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تن تولیدی صحبت می‌شود، این یک عدد قابل توجه است که نه تنها برای ایران بلکه برای بسیاری از کشورها جذاب است.

 زمانی که نیاز داشتیم که سازمان‌های بالادستی مانند پتروشیمی‌ها و افرادی که برای پتروشیمی تصمیم می گرفتند این صنف را حمایت کنند و به عنوان تولیدکنندگان مهم این صنعت معرفی شویم؛ که به جذب ظرفیت بپردازیم و حامی دولت و تولیدکننده در صنعت شناخته شویم و نیز در بخش صادرات نیز تاثیرگذار شویم اتفاق نیفتاد.

در آن زمان، شرکت‌های پتروشیمی تمرکز خود را بر روی صادرات داشتند آن‌ها مواد اولیه را با قیمت پایین‌تر صادر می‌کردند و ما باید با قیمت روز و با استفاده از دلار آزاد حساب می‌کردند که  این موضوع باعث کاهش شدید توانایی تولید ما شد.

پس از سال‌ها تلاش، دولت در نهایت از این صنف حمایت کرد، اما این اتفاق در زمانی رخ داد که صنعت ساختمان در رکود بود.

هدف گذاری برای ساخت یک میلیون مسکن در سال، که از ۱۵ سال پیش شروع شده، هنوز به اهدافش نرسیده است  و اکنون حدود ۸ تا ۹ سال طول کشیده که به تعداد مسکن مورد نیاز نرسیده‌ و به سختی به ۲۰۰ و ۳۰۰ هزار واحد مسکونی می رسیم.

 

copied
نظر بگذارید