۲۷۷ هزار نفر مشمول طرح جوانی جمعیت شده‌اند

متقاضیان طرح جوانی جمعیت سه سال است که چشم انتظار دریافت زمین هستند، اما معاون سازمان ملی زمین و مسکن قول داده است که به زودی آن‌ها صاحب زمین شوند.

۲۷۷ هزار نفر مشمول طرح جوانی جمعیت شده‌اند

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، تقی رضایی معاون سازمان ملی زمین و مسکن گفت: ۵۷۰ هزار نفر در قالب طرح جوانی جمعیت ثبت نام کرده اند که بعد از بررسی شرایط متقاضیان ۲۷۷ هزار نفر واجد شرایط طرح جوانی جمعیت بود. بنابراین  تمامی متقاضیانی  که ثبت نام کرده اند  به مرور بررسی شده  و مشمول دریافت زمین خواهند شد. اراضی ۴۴ هزار متقاضی تاکنون قطعی شده و مشمول طرح جوانی جمعیت شده و به زودی تخصیص داده می شود. 

وی ادامه داد: مابقی متقاضیان باقی مانده به مرور در قالب نهضت ملی مسکن و پس از آماده سازی، زمین به آنها اختصاص داده می شود. ارزش اراضی طرح قانون جوانی جمعیت یک میلیارد و ۷۰۰ هزار تومان است که بر اساس تورم معاونت مسکن آن را اعلام می کند. به تمامی متقاضیان زمین اختصاص داده می شود اما قانون محدودیت‌هایی را برای ما تعیین کرده به طوری که در بخش هایی که اراضی درجه یک و دو، اراضی جنگلی و همچنین اراضی که  در آنها محدودیت های زیست محیطی وجود  دارد امکان ورود نداریم و به هیچ عنوان هم برنامه ای برای تغییر کاربری آنها نداریم اما در تلاش هستیم که برای این اراضی جایگزین تعیین کنیم.

وی ادامه داد: همچنین در بسیاری از شهرهای شمالی ما با کمبود زمین روبرو هستیم که در حال برنامه ریزی از طریق جایگزین کردن آنها در بخش های دیگر هستیم. در شهرستان وشهرها از طریق قالب توافق با بخش خصوصی زمین را تامین خواهیم کرد. همچنین ۵هزار نفر از ۲۷۷ هزار متقاضی درخواست زمین روستایی را داشتند که سعی خواهیم کرد در قالب زمین روستایی و شهرهای اطراف بتوانیم پاسخ آنها را بدهیم.

copied
نظر بگذارید