شناسه خبر : 53523

اختصاصی چابک آنلاین؛

رشد اقتصادی صنعت تهویه مطبوع بدون سرمایه گذاری خارجی و صادرات اتفاق نمی افتد

رشد اقتصادی صنعت تهویه مطبوع بدون سرمایه گذاری خارجی و صادرات اتفاق نمی افتد

نائب رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان تجهیزات تهویه مطبوع ایران، اعلام کرد که رشد اقتصاد به ویژه در صنعت تهویه مطبوع، بدون سرمایه گذاری خارجی، صادرات فرآورده و محصول اتفاق نمی افتد.

چابک آنلاین، لیلی اسماعیل زاده، علی آرین پور، در گفتگو با چابک آنلاین، گفت: سیاست های انقباضی در زمینه  ارز و تخصیص آن برای واردات مواد اولیه ایی که تولید داخل ندارند یکی از جدی ترین مشکلات تولیدکنندگان است.

معاون مدیرعامل شرکت صنایع سرما آفرین ایران، گفت که صادرات قابل توجهی در صنعت تهویه مطبوع نداریم ولی برای مقابله با نوسانات قیمت‌ها و تغییرات ارزی در بازارهای بین‌المللی می‌توان از روش‌ها و ابزارهای مختلفی استفاده کرد. 

نائب رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان تجهیزات تهویه مطبوع ایران،بیان کرد: استفاده از ابزارها و روش‌های مدیریت ریسک، مانند بیمه تجاری یا مدیریت تعادل ریسک، می‌تواند دراین زمینه نیز راهگشا باشد.

آرین پور،افزود:شرکت‌های تولیدی معمولاً با روش‌های مختلفی به نوسانات قیمت مواد اولیه پاسخ می دهند که برخی از راهکارهای معمول شامل انعقاد قراردادهای طولانی‌مدت است.

نائب رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان تجهیزات تهویه مطبوع ایران، اذعان کرد: استفاده از چندین منبع مختلف برای تأمین مواد اولیه یا همان تنوع درمنابع تأمین می‌تواند به شرکت اجازه دهد تا نسبت به نوسانات قیمت مواد اولیه مقاومت نشان دهد.

آرین پور، ادامه داد: استفاده از ابزارهای مالی مانند قراردادهای آتی  و گزینه‌های خرید می‌تواند به شرکت‌ها کمک کنند تا از نوسانات قیمت محصولات مورد نیاز خود محافظت کنند.

وی، ادامه داد: بهینه‌سازی فرآیندها، بهبود عملیات تولید،کاهش ضایعات، افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌ها نیز می‌تواند به شرکت‌ها کمک کند تا از تأثیر نوسانات قیمت‌ها کاسته و تأثیر آن را کاهش دهند.

 نائب رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان تجهیزات تهویه مطبوع ایران، بیان کرد: سه گانه "مواد اولیه"، "تکنولوژی تولید" و "بازار مصرف" بهم پیوسته اند؛ تجاری سازی یک محصول و تداوم در عرضه آن منوط به این سه گانه است.

آرین پور، گفت: صنعت ساختمان یکی ازمهمترین بخش های بازار مصرف تجهیزات تهویه مطبوع  بوده  و رکود در صنعت ساختمان‌، تأثیر منفی بر صنعت تهویه مطبوع دارد. 

وی، افزود: وقتی که فعالیت‌های ساختمانی کاهش می‌یابد، تقاضا برای نصب و نگهداری سیستم‌های تهویه مطبوع نیز کاهش می‌یابد و کاهش تقاضا در اوقات رکود باعث می شود تا پروژه‌های توسعه یا ارتقای سیستم‌های تهویه مطبوع به تعویق افتد و یا حتی کاهش یابد.

نائب رئیس هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان تجهیزات تهویه مطبوع ایران، اظهار کرد: این موضوع منجر به کاهش سوددهی شرکت‌های تولید کننده تجهیزات تهویه مطبوع می شود و  زمانی که تقاضا کاهش می‌یابد، شرکت‌های فعال در صنعت تهویه مطبوع برای جذب مشتریان ، فعالیت‌های تبلیغاتی و قیمت‌گذاری نفوذی را بیشتر می‌کنند.

وی، بیان کرد: برنامه‌ها و راهکارهای مختلفی برای رقابت با تولیدکنندگان خارجی وجود دارد مثلا  بهینه‌سازی فرآیندهای تولید،کاهش هزینه‌ها، بهبود کیفیت محصولات،ارتقای تکنولوژی و نوآوری، استفاده از بازاریابی هوشمند و افزایش توانایی صادرات را در نظر گرفت.

آرین پور افزود: بجز یک استاندارد در محصول فن کویل، استاندارهای لازم الاجرائی در صنعت تهویه مطبوع وجود ندارد.

 نائب رئیس انجمن تولیدکنندگان تجهیزات تهویه مطبوع ایران، اظهار کرد: بهره وری مناسبی در حوزه تولید  وجود ندارد و سرمایه های انسانی متبحر و زبده به راحتی و با بودجه منطقی در دسترس نیست.

 

ارسال نظر