شناسه خبر : 52149

اختصاصی چابک آنلاین؛

نوع نظارت استاندارد بر تولید کنندگان در و پنجره بازدارنده نیست

نوع نظارت استاندارد بر تولید کنندگان در و پنجره بازدارنده نیست

مدیرکارخانه شرکت دیوا گفت: صنعت ساختمان به عنوان صنعت مادر، تاثیر بسزایی بر سایر صنایع دارد و هنگامی که صنعت ساختمان با رکود روبرو می‌شود، تمام صنایع وابسته به آن نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرند.

چابک آنلاین، لیلی اسماعیل زاده، سیروس امیری در گفتگو با چابک آنلاین، بیان کرد: زیرشاخه‌های مسکن و تمام صنایع مرتبط با آن، هنگامی که صنعت ساختمان پویا باشد، رشد قابل توجهی خواهند داشت.

 وی، اذعان کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود در صنعت UPVC، تولید پروفیل‌های غیراستاندارد است.

مدیرکارخانه شرکت دیوا، اظهار کرد: دولت می‌تواند اقداماتی انجام دهد تا جلوی تولید و استفاده از پروفیل‌های غیراستاندارد را بگیرد زیرا این پروفیل‌ها را انبوه‌سازان و فعالان صنعت ساختمان بکار گرفته و به دنبال کاهش هزینه و ارزان‌تر شدن ساخت وساز هستند.

وی،تاکید کرد: اطلاع‌رسانی و نظارت براین موضوع، مسئولیت اصلی دولت است و سازمان استاندارد باید جلوی تولید پروفیل‌های غیراستاندارد را بگیرند،هرچند که انبوه‌سازان و فعالان صنعت ساختمان نیز باید از استفاده از پروفیل‌های غیر استاندارد جلوگیری کنند.

مدیرکارخانه شرکت دیوا، بیان کرد:ما پروفیل‌ها را به صورت مستقیم به هیچ کشوری صادر نمی‌کنیم، اما نمایندگان ما پنجره‌ها را به افغانستان و عراق، به ویژه منطقه کردستان عراق، صادر می‌کنند.

 وی، اذعان کرد:اداره استاندارد نظارتی را برای شرکت‌هایی که گواهی استاندارد دارند انجام می‌دهد، اما این نظارت به صورت تشویقی است و بازدارنده نیست.

 امیری،بیان کرد: صنایع upvc تلاش‌هایی انجام داده و ارتباطاتی با انبوه‌سازان برقرار کرده تا استانداردهای upvc و مسائل دیگر را معرفی کند، اما این موضوع هنوز به طور کامل در انبوه‌سازان جا افتاده نیست.

 

ارسال نظر