شناسه خبر : 51483

اختصاصی چابک آنلاین؛

سامانه‌ برآورد منطقه‌ای قیمت مسکن به پیش‌بینی تغییرات بازار کمک می کند

سامانه‌ برآورد منطقه‌ای قیمت مسکن به پیش‌بینی تغییرات بازار کمک می کند

دبیر هیات مدیره کانون سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان، بیان کرد: سامانه‌های الکترونیکی می‌توانند در جهت سهولت در فرایندهای حوزه مسکن و طراحی و برنامه‌ریزی مناسب در این حوزه کمک کنند.

چابک آنلاین، لیلی اسماعیل زاده، به تازگی، وزارت راه و شهرسازی خبر داده است که برای جلوگیری از قیمت‌سازی کاذب در بازار مسکن، طبق قانون قرار شده تا سامانه‌ای برای برآورد قیمت به صورت منطقه‌ای ایجاد شود و دیگر قیمت سازی توسط مشاوران املاک یا دلالان نخواهد بود.

فرشید پور حاجت در گفتگو با چابک آنلاین، اظهار کرد: راه‌اندازی یک سامانه با هدف بررسی و کاهش تفاوت‌های قیمتی نیاز به بررسی عوامل اساسی دارد ازجمله اختلالات درعرضه و تقاضای بازار مسکن و بررسی عوامل عدم پایداری در نرخ‌ها (خرید و فروش و اجرا).

وی، در عین حال افزود: سامانه‌ها و درگاه‌های الکترونیکی، به همراه مدیریت و تحلیل دیتا توسط هوش مصنوعی، می‌توانند به تجمیع تمام متغیرهای اقتصادی و مسکن کمک کنند. 

پورحاجت، گفت که موفقیت در اهداف این سامانه بستگی به طراحی و برنامه‌ریزی مناسب این سامانه دارد، اگر شاخص‌های مختلف اقتصادی و مسکن مورد توجه قرارگیرند، این سامانه می‌تواند به پیش‌بینی تغییرات بازار کمک کند و باعث می شود تا مردم اطلاعات مناسبی درباره مسکن به دست آورند وآگاهی کافی داشته باشند.

دبیر هیات مدیره کانون سراسری انبوه سازان مسکن و ساختمان، در عین حال یادآور شد که با توجه به اینکه قیمت مسکن تحت تأثیر عوامل اقتصادی قرار دارد، بنابراین تا زمانی که  عوام مهمی چون تورم کنترل نشود، تعادل در بازار مسکن ایجاد نمی‌شود.

وی گفت: مشکلات موجود، نظیر کمبود مسکن، جمعیت جوان بالا و نوسانات در بازار مسکن، نیازمند  اتخاذ تدابیر جامع و گسترده‌تری هستند تا بتواند به تعادل و پایداری در بازار خرید و فروش املاک کمک کند.

 

  • زیبا

    ای کاش مسئولان کمی به معضل مسکن به خصوص در شهرهای بزرگ توجه بیشتری داشته باشند.

  • حسن

    حتما همینطوره دیگههه

  • عمویی

    فعلا که مسکن مردم و بدبخت کرده

ارسال نظر