۴ مزیت مهم اجرای تحول دیجیتال در صنعت بیمه

تحول دیجیتال یک فعالیت نوآورانه با استفاده از پتانسیل فناوری بوده اما این سوال ایجاد می شود که تحول دیجیتال چگونه می تواند صنعت بیمه را تغییر دهد.

4 مزیت مهم اجرای تحول دیجیتال در صنعت بیمه

نمونه های بی شماری برای پاسخ به این سوال وجود دارد، همانند ساده شدن عملیات تعامل با مشریان از طریق گفتگوی مکانیزه شده و پردازش مطالبات و جمع آوری تمامی اطلاعات با سرعت و دقت بیشتر توسط کارگزاران. 

اما تاثیر واقعی تحول دیجیتال بر بیمه را می توان در 4  مزیت خلاصه کرد.

اولین مورد کارآمدی است، یعنی اولین و بارزترین اثر تحول دیجیتال در بیمه کارآیی است که با استفاده از هوش مصنوعی و فناوری های مرتبط تحلیل پیش بینی ها صورت می گیرد و تقریبا تمام جنبه های عملیات بیمه بهینه سازی می شود.

دومین مزیت، شخصی سازی نیازهای مشتریان با استفاده از هوش مصنوعی است که یک تجربه شخصی بی نظیر برای مشتریان و یا کارگزاران ایجاد می شود، همانند ثبت درخواست پردازش پرداخت قبوض و ارائه بازخورد سریع به مشتریان.

بنابراین تحول دیجیتال با استفاده از هوش مصنوعی در صنعت بیمه می تواند به تجزیه و تحلیل داده های قوی تر کمک کند.

سومین مزیت، مقیاس پذیری است که سطح دسترسی مشتریان را در هرجا و هر مکان امکان پذیر می کند همانند داشبوردهای طراحی شده و یا اپلیکیشن های متفاوت و ارائه داده های ارزشمند از طریق دستگاه های مجهز به اینترنت اشیاء و یا انجام تصمیمات دقیق تر.

چهارمین و آخرین مزیت، چابکی است، زیرا بدون شک این فناوری ها به تکامل خود ادامه خواهند داد و این امر منجر به چابکی بیمه گران می شود و داده های بلاک چین، تجزیه و تحلیل داده ها و پیش بینی به شرکت های بیمه ای کمک می کند که رشد کنند و با این رویکردها سازگار شوند.

در اینجا خلاقیت و نوآوری و ارائه راهکارهای خلاقانه برای بهینه سازی تمام حوزه های عملیات با استفاده از تحول دیجیتال امری ضروری است.

در بحث بعدی در خصوص 5 گرایش برتر تحول دیجیتال در صنعت بیمه صحبت خواهیم داشت.

مصطفی پرخوان رازلیقی، مشاور عالی منابع انسانی و فرآیندها

 

 

copied
نظر بگذارید
 
  • علیپور

    یادداشت خوبی بود 👍👍👍