بیمه البرز

مفاهیم واصطلاحات بیمه نامه عمرو حوادث

مفاهیم واصطلاحات بیمه نامه عمرو حوادث به شرح زیر است .

مفاهیم واصطلاحات بیمه نامه عمرو حوادث

به گزارش چابک آنلاین: بیمه‌گر: بیمه گر شرکت بیمه ای است که مشخصات آن در بیمه نامه درج گردیده است وجبران خسارت ویاپرداخت غرامت ناشی ازخطرات تعیین شده راطبق شرایط مقرردراین بیمه نامه به عهده می گیرد.

بیمه‌‌گذار: بیمه‌گذار شخص حقیقی یاحقوقی است که مشخصات وی در بیمه نامه درج گردیده و موظف به پرداخت حق بیمه و انجام سایر وظایف تعیین شده در بیمه نامه می باشد.

بیمه شده: بیمه‌شده شخصی است که مشخصات وی در بیمه نامه درج شده است و بیمه گر متعهد به پرداخت خسارت و یا غرامت بدنی او به علت تحقق خطرات مشمول بیمه نامه است .

ذی نفع: ذی نفع شخص یا اشخاص حقیقی یا حقوقی هستند که مشخصات آنان در بیمه نامه درج گردیده است و خسارت و یا غرامت مربوط به بیمه نامه به آنها پرداخت می شود .در صورتی که ذی نفع در بیمه نامه تعیین نشده باشد غرامت به بیمه‌شده و در صورت فوت بیمه‌شده،غرامت به نسبت سهم الارث، به وراث قانونی بیمه‌شده پرداخت می گردد.

حق بیمه : حق بیمه وجهی است که بیمه‌گذار موظف است طبق شرایط بیمه نامه به بیمه گر بپردازد.

سرمایه بیمه ویا غرامت بیمه : سرمایه بیمه ویا غرامت بیمه وجهی است که بیمه گر متعهد می گردددرصورت تحقق خطریاخطرات مشمول بیمه طبق شرایط این بیمه نامه به ذی نفع بپردازد.

بیمه عمرساده زمانی(فوت بهرعلت) : این نوع بیمه عمر قراردادی است که به موجب آن بیمه گر درمقابل دریافت حق بیمه متعهدمی شود که درصورت فوت بیمه شده درمدت تعیین شده درقرارداد مبلغ سرمایه بیمه رابه بیمه گذار یااستفاده کنندگان تعیین شده ازسوی بیمه شده پرداخت نماید.

بیمه حادثه : بیمه حوادث قراردادی است که به موجب آن بیمه گردرمقابل دریافت حق بیمه متعهد می شودکه درصورت فوت، نقص عضو وازکارافتادگی، ایجادهزینه های پزشکی ویاازکارافتادگی موقت بیمه شده براثرحادثه درمدت تعیین شده درقرارداد مبلغ سرمایه بیمه رابه بیمه گذار یااستفاده کنندگان تعیین شده ازسوی بیمه شده ویا بیمه گذار پرداخت نماید.

حادثه : حادثه عبارت است ازهرواقعه ناگهانی ناشی ازیک عامل خارجی که بدون قصد واراده بیمه شده بروزکرده ومنجر به جرح، نقص عضو، ازکارافتادگی یا فوت بیمه شده گردد.

 

copied
نظر بگذارید