بیمه پارسیان؛

بیمه مسئولیت عمومی

براساس ماده 616 قانون مجازات اسلامی در صورتیکه فردی بواسطه بی احتیاطی، بی مبالاتی، عدم مهارت کافی باعث فوت،‌ نقص عضو و یا خسارت مالی به شخص دیگر گردد، محکوم به جبران خسارت خواهد بود. بر همین اساس در مواردی که امکان اسیب رساندن به اشخاص ثالث ( به غیر از کارکنان و افراد مرتبط با حرفه یا فعالیت کارفرما) در حین انجام کار وجود داشته باشد، بیمه مسئولیت عمومی این خسارات را جبران خواهد نمود.

بیمه مسئولیت عمومی

به گزارش چابک آنلاین، انواع بیمه هایی که دراین دسته صادر می گردد عبارتند از: 

 بیمه مسئولیت مدنی نصابان تابلوهای تبلیغاتی در قبال اشخاص ثالث

در بیمه نامه خسارات جانی و مالی وارد به اشخاص ثالث ناشی از نصب، نگهداری و یا مالکیت انواع تابلو ، در صورت احراز مسئولیت بیمه گذار تا سقف تعهدات بیمه نامه جبران خواهد شد.

 بیمه مسئولیت مدنی دارندگان ماشین آلات راهسازی، کشاورزی و ساختمانی

دارندگان ماشین آلات راهسازی، ساختمانی و صنعتی می توانند خسارات جانی و مالی وارد به اشخاص ثالث که ناشی از مسئولیت آنها باشد را با این بیمه نامه جبران نمایند. بدیهی است رانندگان این ماشین الات باید دارای گواهینامه متناسب با وسیله نقلیه داشته باشند و خسارت تنها در محدوده فعالیت مشخص شده تحت پوشش است. به دلیل اینکه اینگونه ماشین الات بدلیل اینکه دارای پلاک شهربانی نیستند اجازه تردد در مکانهای خارج از پروژه را ندارد. 

• بیمه مسئولیت جامع شهرداری در قبال شهروندان

این بیمه نامه جبران خسارت جانی و مالی وارد به شهروندان که ناشی از قصور یا سهل انگاری شهردار یا کارکنان شهرداری باشد را پوشش می دهد. در نظر داشته باشید بافت شهری، تعداد خانوار، نوع تعهدات و آمار خسارتهای گذشته در تعیین حق بیمه موثر می باشد. 

 بیمه مسئولیت مدنی ناشی از آتش سوزی

این بیمه نامه در صورت خرید بیمه نامه آتش سوزی صادر می گردد و در آن خسارات مالی و جانی وارد به همسایگان ناشی از آتش سوزی و خطرات تحت پوشش در بیمه نامه مذکور تحت پوشش می باشد. لازم به ذکر است چنانچه در بیمه نامه آتش سوزی پوشش ترکیدگی لوله آب خریداری شده باشد و بیمه گذارا خواهان این پوشش در بیمه نامه مسئولیت نیز باشدقبل از صدور این بیمه نامه شرکت بیمه پارسیان از محل مورد نظر و همسایگان بازدید به عمل خواهد آورد.

 بیمه مسئولیت جایگاه سوخت در قبال مراجعین

عبارتست از بیمه مسئولیت مدنی بیمه‌گذار در قبال مراجعه‌کنندگان به جایگاه سوخت. بدین معنا که چنانچه در  نتیجه قصور و یا اهمال غیرعمدی بیمه‌گذار خسارتی به افراد مورد اشاره واردآید و بیمه‌گذار براساس رای مراجع قضایی مسئول جبران خسارت شناخته گردد بیمه‌گر پس از احراز مسئولیت بیمه‌گذار مطابق باشرایط  و مفاد بیمه‌نامه،‌حداکثر تا سقف تعهدات مندرج در بیمه‌نامه نسبت به جبران خسارت اقدام خواهد نمود.

 بیمه مسئولیت مدنی مسئول فنی معدن

عبارتست از بیمه مسئولیت مدنی و حرفه‌ای بیمه‌گذار در قبال اشخاص ثالث، بدین‌ معنا که چنانچه در  نتیجه قصور و یا اهمال غیرعمدی بیمه‌گذارخسارتی به افراد مورد اشاره وارد آید و بیمه‌گذار براساس رای مراجع قضایی مسئول جبران خسارت شناخته گردد بیمه‌گر پس از احراز مسئولیت بیمه‌گذار مطابق باشرایط  و مفاد بیمه‌نامه،‌حداکثر تا سقف تعهدات مندرج در بیمه‌نامه نسبت به جبران خسارت اقدام خواهد نمود.

 بیمه مسئولیت مدنی مدیر ساختمان در قبال مالکان، ساکنین و اشخاص ثالث

عبارتست از بیمه مسئولیت مدنی و حرفه‌ای بیمه‌گذار در قبال مالکان، ساکنین و اشخاص ثالث، بدین‌ معنا که چنانچه در  نتیجه قصور و یا اهمال غیرعمدی مدیر ساختمان پس از احراز مسئولیت بیمه‌گذار مطابق باشرایط  و مفاد بیمه‌نامه،‌حداکثر تا سقف تعهدات مندرج در بیمه‌نامه نسبت به جبران خسارت اقدام خواهد نمود.

 

copied
نظر بگذارید