اختصاصی چابک آنلاین؛

شرکت‌های صنعتی برای جبران کمبود مالی لیزینگ تاسیس می‌کنند + فیلم

مدیر عامل لیزینگ پارسیان، معضل اصلی صنعت لیزینگ را تامین مالی دانست و اظهار داشت: تصور می شد که در دستورالعمل جدید عاملیت منابع مالی مجاز شده درحالیکه گفته شده به استثنای بانک ها و موسسات اعتباری اما صنعت لیزینگ باید پیشنهاد دهد زیرا عاملیت منابع مالی جزو ضرورت تامین مالی است.

شرکت‌های صنعتی برای جبران کمبود مالی لیزینگ تاسیس می‌کنند + فیلم

به گزارش چابک آنلاین، احمد جاویدی قریچه گفت: در دنیا اکثر مراودات و بازار لیزینگ را لیزینگ های بانکی دارند اما در اینجا بندی تحت عنوان ممنوعیت عاملیت منابع از سمت بانک ها گذاشته شده است.

وی افزود: در بخش صنایع، شرکت های صنعتی، شرکت های  بزرگ لیزینگ را تاسیس می کنند زیرا این صنایع به خصوص صنایع کوچک و متوسط اصلا تامین مالی نمی شوند بنابراین یک شرکت لیزینگ تحت مدیریت خود تاسیس می کنند تا بتوانند تامین مالی  را انجام دهند.

مدیر عامل شرکت لیزینگ پارسیان، با بیان اینکه از صنعت لیزینگ حمایت قانونی نمی شود، عنوان کرد:انبوه پرونده هایی که صنعت لیزینگ در مراجع قضایی و حقوقی دارد به دلیل نبود همین قوانین و مقررات است.

جاویدی قریچه، با تاکید براینکه صنعت لیزینگ باید عقب ماندگی خود را جبران کند، گفت: باید از فرصت دستورالعمل جدید استفاده مناسب کرد و با نهاد ناظر  بانک مرکزی وارد گفت و گو شد.

 

copied
نظر بگذارید