اختصاصی چابک آنلاین؛

شکاف بین نهادهای تصمیم گیر و صنعت لیزینگ کارایی قوانین را از بین می برد + فیلم

مدیرعامل شرکت لیزینگ تعاون با اشاره به فاصله موجود بین صنعت لیزینگ با بازیگران اصلی این صنعت و نهادهای تصمیم گیر، اظهارداشت: بانک مرکزی نهاد ناظر صنعت لیزینگ در کشور است و آیین نامه ها و دستورالعمل های این صنعت را صادر می کند.

آخرین به‌روز رسانی در
شکاف بین  نهادهای تصمیم گیر و صنعت لیزینگ کارایی قوانین را از بین می برد + فیلم

چابک آنلاین، مجید میرزاحیدری، سید شهاب الدین پور عباسی در گفت و گو با چابک آنلاین، افزود: نهادهای نظارتی در تمام دنیا، دیتای لازم برای وضع قوانین را از خود آن صنعت تهیه می کنند اما در ایران در ارتباط بین صنعت لیزینگ و نهادهای تصمیم گیر فاصله ای وجود دارد که باید رفع شود.

وی با تاکید براینکه قوانین باید به شکل عقلایی باشد، بیان کرد: قوانین عقلایی با خرد جمعی حاصل می شود و خرد جمعی را بازاری که خود تاریخچه ای دارد و در اصلاحات متوجه شده چه کارهایی صحیح است تشخیص می دهد.

 نائب رئیس هیات مدیره شرکت لیزینگ تعاون، عنوان کرد: انتظار می رود  که تصمیم گیرندگان صنعت لیزینگ برای نوشتن دستور العمل ها از تجربه و خردی که در بازار وجود دارد استفاده کنند.

به اعتقاد پورعباسی، اگر از تجربه فعالان صنعت لیزینگ برای نوشتن دستورالعمل ها استفاده نشود، شکاف موجود باعث عدم کارایی قوانین خواهد شد اما انجمن ملی لیزینگ می تواند افکار و نظرات فعالان این صنعت را دسته بندی کرده و در اختیار نهادهای تصمیم گیر قرار دهد.

 

copied
نظر بگذارید