شناسه خبر : 55830

اختصاصی چابک آنلاین؛

مهمترین موانع حضور شرکت های لیزینگ در عرصه بین الملل مشخص شد + فیلم

مهمترین موانع حضور شرکت های لیزینگ در عرصه بین الملل مشخص شد + فیلم

دبیرکل انجمن ملی لیزینگ ایران اعلام کردکه حضور شرکت های لیزینگ در عرصه بین المللی را می توان از چند منظر مورد بررسی قرار داد که در این راستا یکی از مشکلات، محدودیت های ارزی است.

چابک آنلاین، مجید میرزاحیدری، مهدی بسحاق، درگفتگو با چابک آنلاین، تصریح کرد که صنعت لیزینگ با این حجم از سرمایه های ثبت شده برای شرکت ها، جوابگوی نیاز داخلی هم نیست و هنوز نمی تواند نیازهای مشتریان داخلی خود را تامین کند چه برسد به اینکه در کشورهای همسایه هم فعالیت کنند، هرچند که محدودیت های انتقال ارز با فرآیند قوانین بین المللی و قوانین هم مغایرت هایی دارد.

به گفته وی، اگر شرکت های لیزینگ بخواهند در حوزه های بین المللی فعالیت کنند اعداد و ارقام بسیار فراتر می روند که در این مسیر، محدودیت پرداخت به ذی نفع هم وجود خواهد دارد زیرا دستورالعمل بانک مرکزی اجازه پرداخت تسهیلات بیشتری به یک نفر را نمی دهد.

بسحاق، گفت که فرآیند های قوانین، از نظر مالیات برای سازمان امورمالیاتی شناخته شده نیست و به دلیل محدودیت هایی که وجود دارد و شرکت های لیزینگ به سمت حضور در عرصه بین المللی نرفته اند و اگر بحث تامین مالی حل شود آن وقت این موضوع هم قابل بحث است.

 

حجم ویدیو: 13.81M | مدت زمان ویدیو: 00:01:55 دانلود ویدیو
ارسال نظر