شناسه خبر : 53969

اختصاصی چابک آنلاین؛

فعالیت کنسرسیومی در صنعت لیزینگ شکل نگرفته است

فعالیت کنسرسیومی در صنعت لیزینگ شکل نگرفته است

عضو هیات مدیره انجمن ملی لیزینگ ایران اعلام کرد که در زمینه دستورالعمل‌ها و اساسنامه‌های موجود، مفهوم لیزینگ اهرمی به عنوان همکاری سندیکایی بین شرکت‌های لیزینگ وجود دارد، اما تاکنون تجربه فعالیت کنسرسیومی به درستی اجرا نشده است.

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، اکبر بلند کردار، در گفتگو با چابک آنلاین، افزود: تضاد منافع و اختلاف رویکرد شرکت‌ها در زمینه سودآوری، مانع از ادغام شرکت‌های لیزینگ به صورت سندیکایی شده است.

عضو هیات مدیره شرکت واسپاری آباد مسکن ادامه داد که در  ایران هنوز هیچ شرکت لیزینگی نتوانسته  با هم ادغام شود در حالیکه  این موضوع در کشورهای دیگر نیز وجود دارد.

به گفته عضو هیات مدیره شرکت واسپاری فرتاک، شرکت‌های لیزینگ به طور کلی نتوانسته‌اند به تفاهم کلی با یکدیگر برسند تا بتوانند سندیکایی یا لیزینگ اهرمی را اجرا کنند؛ این وضعیت بیشتر به دلیل کمبود منابع مالی است که در اختیار آن‌ها قرار دارد.

وی ادامه داد که اگر بتوان فعالیت کنسرسیومی در شرکت‌های لیزینگ پیاده‌سازی شود، می‌توانند پروژه‌های بزرگتر و بهتری را با مشارکت یکدیگر انجام دهند که در اینصورت، این امر می‌تواند به توسعه و بهبود صنعت لیزینگ کمک کند و امکان ارائه خدمات بهتر و گسترده‌تر را فراهم آورد.

حجم ویدیو: 14.84M | مدت زمان ویدیو: 00:01:33 دانلود ویدیو
  • ناشناس

    خب برای صنعت لیزینگ که یک صنعت کوچک با سرمایه های پایینه خیلی خوبه که کنسرسیومی عمل کنند

ارسال نظر