شناسه خبر : 53260

اختصاصی چابک آنلاین؛

صنعت لیزینگ ایران با ضریب نفوذ نیم درصدی در ابتدای راه است+فیلم

صنعت لیزینگ ایران با ضریب نفوذ نیم درصدی در ابتدای راه است+فیلم

مدیرعامل شرکت لیزینگ ماشین آلات و تجهیزات پاسارگاد اعلام کرد که ایران جزء ۵۰ کشور دارای لیزینگ در دنیا بوده اما ضریب نفوذ لیزینگ در ایران کمتر از نیم درصد بوده که در مقایسه با سهم لیزینگ در کشورهایی چون استونی، آلمان، انگلستان و لیتوانی که ضریب نفوذ حدود۶ درصد دارند، رقم بسیار ناچیزی است و جای کار بسیار زیادی دارد.

چابک آنلاین، مجید میرزاحیدری، "رضا اوحدی"، در گفتگو با چابک آنلاین، افزود که صنعت لیزینگ در ایران در ابتدای فعالیت خود  بوده و مانند کودک نوپایی است که می تواند بسیار بزرگتر شود، بنابراین فعالان صنعت باید فعالیت بیشتری داشته تا لیزینگ را گسترش دهند.

وی، به بررسی تاریخچه آغاز صنعت لیزینگ در ایران از ۵۰ سال قبل پرداخت و گفت که صنعت لیزینگ به نوعی در چرخه عملیات همه کسب و کارها و محصولات بوده و از 20 سال پیش فعالیت لیزینگ در ایران به صورت جدی تر شروع شد و پا گرفت.

اوحدی، با بیان اینکه شرکت های مجوز دار در صنعت لیزینگ اکنون ۵۷ شرکت هستند، افزود که ابتدا شرکت های لیزینگ بانکی به صورت قوی فعالیت بیشتری داشتند، اما بعد از اینکه سایپا و ایران خودرو وارد این صنعت شدند، در سال های اخیر شاهد فعالیت وسیع تر لیزینگ رایان سایپا و دیگر شرکت های وابسته به خودرو سازها هستیم.

 

حجم ویدیو: 38.72M | مدت زمان ویدیو: 00:04:27 دانلود ویدیو
ارسال نظر