اختصاصی چابک آنلاین؛

سازمان‌های دولتی برای پرداخت حق بیمه کمتر سرمایه واقعی را اعلام نمی کنند + فیلم

معاون فنی شرکت بیمه دی، اظهار کرد : از نظر قانون بیمه ای، بیمه یک قاعده ایجاب و قبول است که ایجاب بیمه، پیشنهاد بیمه گزار است و قبول آن، صدور بیمه نامه است که توسط بیمه گر انجام می شود.

آخرین به‌روز رسانی در
سازمان‌های دولتی برای پرداخت حق بیمه کمتر سرمایه واقعی را اعلام نمی کنند + فیلم

چابک آنلاین، بهاره تاجرباشی، احمد صفر زاده در گفتگو با چابک آنلاین، گفت: وظیفه بیان ارزش مورد بیمه در زمان صدور بیمه نامه، وظیفه بیمه گزار است ؛ بیمه گزار بایست اموال خود را به روز ارزیابی کند تا به شرکت بیمه پیشنهاد دهد.

وی، افزود : صنعت بیمه و شرکت های بیمه آمادگی دارند تا در صورتی که بیمه گزاران بخواهند اموال خود را به صورت واقعی بیمه کنند؛ در استفاده از خدمات کارشناسی ارزیابی، به آنها کمک کنند اما نگاه بیمه گزاران متاسفانه صرفه جویی در هزینه های بیمه ای است.

معاون فنی شرکت بیمه دی، تصریح کرد : متولیان و مسئولین بیمه ای سازمان های دولتی به سبب اینکه حق بیمه ی کمتری را پرداخت کنند، سرمایه های واقعی را بیان نمی کنند که این مورد می تواند در زمان بروز خسارت ممکن است تبعات بسیار سنگینی داشته باشد.

صفرزاده، اظهار داشت : عمده ی بیمه گران در فرآیند بازاریابی و جذب پرتفوهای بیمه در موضوعاتی همچون پالایشگاه ها و ریسک های بزرگ و بیمه هواپیمایی، با بیمه گزاران مذاکره و تبادل نظر دارند که برخی از بیمه گزاران استقبال می کنند و برخی هم به نظر خو د اکتفا می کنند.

وی، بیان کرد : در مواردی نیز شرکت بیمه پیشنهاد مشارکت در هزینه ارزیابی و ارزش گذاری را با بیمه گزاران مطرح کرده است.

معاون فنی شرکت بیمه دی، اذعان داشت : اگر این پرتفوی را جذب می کنیم برای اطلاع بیمه گزار از قیمت واقعی اموال، از کارشناس ارزیاب متخصص بیرونی استفاده می کنیم و هزینه های مربوط به کارشناس را پرداخت می کنیم تا هم قیمت واقعی بررسی شود و هم شناسایی ریسک و برطرف کردن گلوگاه های مرتبط با بروز حادثه پیگیری شود.

صفرزاده، افزود : در قانون بیمه این وظیفه، وظیفه بیمه گزار است  یعنی قانون صراحتا می گوید اگر بیمه گذار ارزش مالی را کمتر از ارزش واقعی مطرح کند، تعهد بیمه گر در زمان بروز حادثه به همان نسبت کاهش می یابد.

یعنی اگر بیمه گزار اموالی را پیشنهاد بدهد که دارای ارزش کمی است، تعهد بیمه گر در زمان بروز حادثه به همین نسبت کمتر می شود.

 

copied
نظر بگذارید