تعیین عوارض ١۵ درصدی جابه‌جایی بار معدنی از جاده

صبح امروز (یکم آبان ماه) متن کامل بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۴ منتشر شد که بر اساس آن، جهت ترغیب استفاده از حمل‌ونقل ریلی در جابه‌جایی بارهای معدنی، نرخ عوارض جابه‌جایی بار معدنی از جاده (شن و ماسه و خاک رس) بر اساس تن- کیلومتر، ۱۵ درصد تعیین شد.

تعیین عوارض ١۵ درصدی جابه‌جایی بار معدنی از جاده

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، صبح امروز (سه‌شنبه یکم آبان ماه)، رئیس جمهور  بخش اول لایحه بودجه ۱۴۰۴ را تقدیم مجلس کرد که دومین بودجه بعد از اجرای قانون برنامه هفتم توسعه است.

بر اساس شناسه بودجه‌ای (۷۰۱۱۲) بند ظ، به منظور ترغیب استفاده از حمل‌ونقل ریلی در جابه‌جایی بارهای معدنی، نرخ عوارض جابه جایی بار معدنی از جاده به استثنای شن و ماسه و خاک رس، بر اساس تن-کیلومتر پانزده، ١۵ درصد تعیین می‌شود.

سهم ١٠ و ۵ درصدی سازمان راهداری و و خزانه‌داری کشور از عوارض حمل‌ونقل جابه‌جایی معدنی‌ها

از این میزان ١٠ واحد (۱۰ درصد) سهم سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای بوده و پنج واحد (پنج درصد) از این عوارض به حساب خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود تا از طریق ردیف درآمد- هزینه‌ای و پس از مبادله موافقت‌نامه از طریق دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط صرف به‌سازی، نوسازی و توسعه خطوط ریلی مرتبط با معادن شود.

سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مکلف است دو واحد (دو درصد) از عوارض دریافتی را صرف نگهداری و به‌سازی محورهای حمل بار معدنی کند.

copied
نظر بگذارید