برق صنعت از طریق جابجایی بار در ساعات شبانه روز تامین می‌شود

برق صنعت از طریق جابجایی بار در ساعات شبانه روز تامین می‌شود

وزیر نیرو گفت: صنایع بزرگ علاوه بر امکان احداث نیروگاه حرارتی، امکان احداث نیروگاه تجدیدپذیر نیز دارند و وزارت نیرو متعهد است برق تجدیدپذیر این صنایع را که انرژی پایداری نیست به صورت غیرخطی از آنها خریداری کرده و به صورت خطی و پایدار به این صنایع تحویل دهد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از وزارت نیرو، علی اکبر محرابیان، وزیر نیرو به ساز و کار مدیریت مصرف برق بخش های صنعتی اشاره کرد و در این رابطه اظهار داشت: در سال جاری برق صنایع کوچک که عمدتاً در نواحی شهری قرار دارند بدون هیچ محدودیتی تامین می‌شود و صنایع داخل شهرک‌های صنعتی نیز ۶ روز هفته مطابق با قانون کار برق تحویل می‌گیرند.

وزیر نیرو در ارتباط با نحوه تامین برق صنایع بزرگ نیز بیان کرد: برق صنایع بزرگ مطابق جدولی که با همکاری سندیکای صنایع و نیز وزارت صمت طراحی و تنظیم شده است، از طریق جابجایی بار در ساعات شبانه روز تامین می‌شود.  

وی در همین رابطه توضیح داد: مطابق ماده ۴ قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق، صنایع بزرگ مکلف به تامین نیروگاه خود تامین هستند و آن دسته از صنایعی که اقدام به تاسیس نیروگاه خود تامین نکرده‌اند، در اولویت تامین برق قرار نخواهند گرفت.

محرابیان ادامه داد: صنایع بزرگ علاوه بر امکان احداث نیروگاه حرارتی، امکان احداث نیروگاه تجدیدپذیر نیز دارند و وزارت نیرو متعهد است برق تجدیدپذیر این صنایع را که انرژی پایداری نیست به صورت غیرخطی از آنها خریداری کرده و به صورت خطی و پایدار به این صنایع تحویل دهد.

ارسال نظر