۱۰۰ هزار بنای ناپایدار از سکونتگاه‌های شهری برچیده شد

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: از سال گذشته تاکنون ۱۰۰ هزار بنای ناپایدار در سکونتگاه‌های شهری و بافت ناکارآمد کشور نوسازی شده است.

آخرین به‌روز رسانی در
۱۰۰ هزار بنای ناپایدار از سکونتگاه‌های شهری برچیده شد

به گزارش چابک آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمد آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه  رکورد صدور پروانه ساختمانی در سال گذشته، شکسته شد گفت:  بالاترین رکورد صدور پروانه ساختمانی در مدت دو و نیم سال گذشته را داشته ایم‌.

وی ادامه داد: ۱۰۰ هزار بنای ناپایدار و لرزان در بافت‌های ناکارآمد شهری، نوسازی و بساط واحدهای فرسوده برچیده شده است.

آیینی اظهار کرد: افتتاح و بهره‌برداری بخش عمده ای از پروژه‌های نوسازی در بافت‌های فرسوده را از مهم ترین اقدامات در این بخش بوده است . وزیر راه و شهرسازی، حوزه بازآفرینی شهری و شتاب بخشی به نوسازی ابنیه ناپایدار را از اولویت‌های مهم در برنامه های خود اعلام کرد .

وی تاکید کرد: در  دولت چهاردهم سرعت نوسازی بافت‌های فرسوده در کشور با مشارکت مردم و همکاری متخصصان، فناوران و جامعه حرفه‌ای سرعت بیشتری خواهد گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه پروژه‌های نیمه‌تمام در حوزه بازآفرینی شهری در سراسر کشور باید هر چه سریعتر به سرانجام برسد، گفت: تعریف و اجرای پروژه بازآفرینی شهری در راستای شاخص ارتقاء کیفیت زندگی در بافت‌های ناکارآمد شهری و محلات هدف کم برخوردار باید مورد توجه قرار گیرد.

 

copied
نظر بگذارید