شناسه خبر : 51079

اختصاصی چابک آنلاین؛

سامانه برآورد منطقه ای قیمت مسکن دلالان را از بازار مسکن حذف می کند

سامانه برآورد منطقه ای قیمت مسکن دلالان را از بازار مسکن حذف می کند

یک عضو هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایی انبوه سازان مسکن و ساختمان استان تهران، بیان کردکه سامانه برآورد منطقه ای قیمت مسکن می‌تواند دلالی و واسطه هارا را از بازار مسکن حذف کند.

چابک آنلاین، لیلی اسماعیل زاده، به تازگی، وزارت راه و شهرسازی خبر داده است که برای جلوگیری از قیمت‌سازی کاذب در بازار مسکن، طبق قانون قرار شده تا سامانه‌ای برای برآورد قیمت به صورت منطقه‌ای ایجاد شود و دیگر قیمت سازی توسط مشاوران املاک یا دلالان نخواهد بود.

حجت الله عزیزی درگفتگو با چابک آنلاین، گفت:نکته مثبت این سامانه این است که به مرور به یک مرجع قابل اعتماد برای خرید مسکن با قیمت مناسب تبدیل خواهد شد.

عضوهیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی انبوه سازان مسکن و ساختمان استان تهران، در عین حال تصریح کردکه این سامانه می تواند به پیش بینی تغییرات بازارنیز کمک کند.

عزیزی، ادامه داد:اگر عملکرد و قیمت‌گذاری به خوبی انجام شود، می‌تواند تغییرات را به خوبی پیش‌بینی کند و به عنوان یک مرجع معتبر عمل کند.

وی، افزود: این سامانه مطمئناً به رونق بازار کمک می‌کند و باعث افزایش خرید و فروش املاک هم می‌شود.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی انبوه سازان مسکن و ساختمان استان تهران، اذعان کرد: افراد به دنبال خرید املاک با اطمینان هستند، بنابراین افرادی که سرمایه دارند، با دانستن مرجعیت مشخص، رصد شدن همه چیز،خرید خود را  انجام می دهند.

وی،با بیان اینکه این سامانه می‌تواند به تعادل و پایداری در بازار خرید و فروش مسکن کمک کند،گفت: از طریق شفاف سازی، این سامانه می‌تواند این امور را انجام  دهد و این سامانه می‌تواند تأثیر مثبتی بر حذف واسطه‌ها و کاهش قدرت واسطه ها داشته باشد، همچنین باعث شفافیت قیمت‌ها و قیمت واقعی بازار مسکن می شود که به نفع خریداران و مردم است.

عزیزی، افزود: این امر از طریق قیمت‌گذاری مناسب، بروزرسانی‌های منظم، نظارت دقیق و اقدامات دیگری که در حوزه ساختمان‌ها لازم است، باید صورت پذیرد.

 

ارسال نظر