شناسه خبر : 53525

بهره‌برداری از ۳۸۷ کیلومتر خط ریلی در سال ۱۴۰۲

 بهره‌برداری از ۳۸۷ کیلومتر خط ریلی در سال ۱۴۰۲

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرهای حمل‌ونقل با اشاره به بهره‌برداری از ۳۸۷ کیلومتر خط ریلی در سال گذشته، گفت: امسال ۸۲۰ کیلومتر بزرگراه افتتاح می‌شود.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم، خیرالله خادمی در نشست خبری با اشاره به اینکه سال گذشته ۳۸۷ کیلومتر خط ریلی به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: در بخش آزادراه‌ها، ۲۳۶ کیلومتر و در حوزه راه اصلی و بزرگراه نیز ۲۰۱۵ کیلومتر افتتاح شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در پروژه‌های زیرساختی ۱۸.۵ کیلومتر تونل حفر شد، افزود: سال ۱۴۰۱ نیز حدود ۲۰ کیلومتر تونل حفر شد.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر حدود ۳۰۸۱ کیلومتر خط ریلی در حال اجراست، گفت: در بحث کریدورهای ریلی اقدامات خوبی در حال پیگیری است و امیدواریم به نتایج خوبی برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه ۱۲۶۹ کیلومتر خط ریلی به عنوان اولویت تعریف شده است، اضافه کرد: در بخش جاده ای سالانه به طور متوسط ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلومتر بهره‌برداری داریم. سال قبل ۷۳۰ کیلومتر بزرگراه افتتاح شد و امسال نیز افتتاح ۸۲۰ کیلومتر در دستور کار قرار دارد.

خادمی همچنین با بیان اینکه سال قبل ۳۸ همت به شرکت ساخت ابلاغ اعتبار شد، گفت: این در حالی است که سال‌گذشته مصوب شرکت ۱۸ میلیارد تومان بود.

ارسال نظر