اروپا در سرمایه‌گذاری‌های هوش مصنوعی عقب افتاد

جنسن هوانگ، مدیرعامل شرکت سازنده تراشه‌های هوش مصنوعی انویدیا روز چهارشنبه گفت: اتحادیه اروپا در سرمایه‌گذاری در زمینه هوش مصنوعی از آمریکا و چین بسیار عقب است.

اروپا در سرمایه‌گذاری‌های هوش مصنوعی عقب افتاد

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، در حالی که تنها تعداد انگشت شماری از شرکت‌های هوش مصنوعی در اروپا مانند «میسترال» فرانسه و «الف الفا» آلمان، وجود دارند، این اتحادیه اولین قوانین جامع جهان را برای کنترل هوش مصنوعی تصویب کرد که در ماه اوت به اجرا درآمد.

مدیرعامل انویدیا در جریان بازدید از کپنهاگ گفت: اتحادیه اروپا باید پیشرفت در زمینه هوش مصنوعی را سرعت ببخشد. در هر کشوری، این آگاهی ایجاد شده که  داده‌ها یک منبع ملی هستند.

هوانگ برای راه‌اندازی ابررایانه جدیدی به نام Gefion در دانمارک بود. این ابررایانه، ۱۵۲۸ پردازنده گرافیکی (جی پی یو) داشته و توسط انویدیا با همکاری بنیاد نوو نوردیسک و صندوق صادرات و سرمایه‌گذاری دانمارک، ساخته شده است.

انویدیا بزرگترین سازنده پردازنده گرافیکی در جهان هستند که به دلیل استفاده از آنها برای سرعت بخشیدن به کار هوش مصنوعی، بسیار پرتقاضا هستند. برای مثال، برنامه چت جی پی تی شرکت OpenAI، با استفاده از هزاران پردازنده گرافیکی انویدیا طراحی شد.

دانمارک قصد دارد از این ابررایانه برای کشف دارو، تشخیص بیماری، درمان و چالش‌های پیچیده علم زندگی استفاده کند.

بر اساس گزارش رویترز، انویدیا با ارزش بازار ۳.۵۲ تریلیون دلار، دومین شرکت بزرگ آمریکا پس از اپل است.

copied
نظر بگذارید