استفاده ۸۲.۲ درصدی ایرانیان از پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی

نتایج جدیدترین نظرسنجی ملی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در خصوص میزان استفاده ایرانیان بالای ۱۸ سال ساکن در مناطق روستایی و شهری از پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی منتشر شد و بر اساس آن ۸۲.۲ درصد ایرانیان از پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

آخرین به‌روز رسانی در
استفاده ۸۲.۲ درصدی ایرانیان از پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایرنا، نظرسنجی جدید مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) در روزهای ۲۰ تا ۲۴ شهریورماه ۱۴۰۳ به شیوه مصاحبه حضوری انجام و در این نظرسنجی با ۳۹۹۰ نفر از هم‌وطنان مصاحبه شده است.

بر اساس این گزارش ۸۲.۲ درصد ایرانیان دست‌کم از یکی از پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند.

در این نظرسنجی، میزان استفاده ایرانیان بالای ۱۸ سال از پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی همچون ایتا، بله، روبیکا، تلگرام، واتساپ و اینستاگرام به تفکیک گروه‌های زن و مرد، ردههای سنی ۱۸-۲۹ سال، ۳۰-۴۹ سال و بیش از ۵۰ سال، دارای تحصیلات کمتر از دیپلم، دیپلم و دانشگاهی، ساکنان مرکز استان، شهرهای غیر از مرکز استان و روستا مورد سنجش قرار گرفته است.

در بخش دیگری از این نظرسنجی، میزان استفاده هم‌وطنان از این پیام‌رسان‌های داخلی و خارجی در بازه زمانی اسفند ۹۸، بهمن ۹۹، تیر ۱۴۰۰، خرداد ۱۴۰۱، اسفند ۱۴۰۱، دی ۱۴۰۲ و شهریور ۱۴۰۳ نشان داده شده است.

photo_2024-09-28_16-36-02

copied
نظر بگذارید