شناسه خبر : 52476

اختصاصی چابک آنلاین؛

روز آخر دور اول مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ روز ثبت رکوردها

روز آخر دور اول مرحله گروهی یورو 2024 روز ثبت رکوردها

روز آخر مرحله گروهی یورو ۲۰۲۴ با دو بازی ترکیه – گرجستان و پرتغال – چک به پایان رسید.

چابک آنلاین، ایمان گودرزی، در بازی اول ترک ها موفق شدند 3-1 حیف را از پیش رو بردارند و در بازی پرتغال کامبک دیدنی رونالدو و یاران مانع شکست آنها با نتیجه 2-1 مقابل جمهوری چک شد.

اما در این دو بازی دیدنی فقط گل ها نبودند که باعث جذابیت بازی شده بودند بلکه جا به جا شدن چند رکورد در تاریخ یورو از نکات قابل توجه این دو دیدار بود.

درچارچوب دیدار ترکیه و گرجستان، آردا گولر ستاره 19 ساله ترکیه‌ای رئال مادرید گلی دیدنی به ثمر رساند تا ضمن پیش انداختن تیمش، رکوردی فوق‌العاده در یورو به ثبت رساند.

آردا گولر با 19 سال و 114 روز پس از کریستیانو رونالدو با 19 سال و 128 روز در سال 2004، اولین نوجوانی بوده که در اولین بازی خود در مسابقات یورو گلزنی کرده است.

همچنین طبق محاسبه‌های یوفا، شوت آردا گولر که منجر به گل دوم تیم ملی ترکیه شد 118 کیلومتر بر ساعت سرعت داشت که یکی از سنگین‌ترین شوت های تاریخ مسابقات یورو محسوب می‌شود.

در بازی آخر با حضور په‌په با ۴۱ سال و ۱۱۳ روز در ترکیب پرتغال او به مسن‌ترین بازیکن تاریخ یورو تبدیل شد. رونالدو نیز با ۳۹ سال و ۱۳۴ روز و بالاتر از لوتار ماتئوس، سومین بازیکن مسن تاریخ یورو شد.

مجموع سن رونالدو و په په در ترکیب اصلی پرتغال به بیش از ۸۰ سال می‌رسد!

 

ارسال نظر