اختصاصی چابک آنلاین ؛

سلطان اروپا اینجاست!

سویا پس از 120 دقیقه و تساوی 1-1 مقابل رم موفق شد در ضربات پنالتی شاگردان مورینیو را شکست دهد و به هفتمین جام لیگ اروپای خود برسد.

سلطان اروپا اینجاست!

چابک آنلاین، ایمان گودرزی، این رم بود که در ابتدا عملکرد بهتری داشت و پائولو دیبالا درست پس از گذشت نیم ساعت، رم را پیش انداخت و پس از وقت های استراحت این سویا بود که پر قدرت بازی را شروع کرد و فشار زیاد این تیم باعث شد که جیانلوکا مانچینی به اشتباه دروازه خودی را باز کند و بازی به تساوی کشیده شود. 

بعد از گل تساوی سویا، موقعیت‌های هر دو تیم کم شد و حتی با 30 دقیقه وقت اضافه، هیچ اتفاقی مانع این نشد که کار به  ضربات پنالتی کشیده نشود. 

در ضربات پنالتی برای سویا اوکامپوس، لاملا و راکتیچ گلزنی کردند و برای رم هم برایان کریستانته گل زد.

ضربه مانچینی از رم توسط بونو دفع شد و ایبانز هم ضربه‌اش را به تیرک عمودی کوبید.

روی پاتریسیو هم ضربه مونتیل را دفع کرد اما پس از بررسی سیستم کمک داور ویدیویی این ضربه تکرار شد و در دومین مرتبه مونتیل موفق شد گلزنی کند تا حکم قهرمانی سویا را امضا کند.

اولین فینال اروپای امسال یک مسابقه  جذاب بین دو تیمی بود که هر دو برای بالا بردن جام 2023 دلایل خاص خودشان را داشتند. 

سویا پادشاه این رقابت هاست و در طرف مقابل خوزه مورینیویی روی نیمکت رم بود که سلطان مربیگری در رقابت های اروپایی به حساب می‌آید. هنگامی که تیم ایتالیایی در لیگ کنفرانس 2022 قهرمان شد، مورینیو اولین مربی تاریخ فوتبال شد که هر سه رقابت باشگاهی یوفا را برده است و در کنار آن دو بار قهرمان لیگ اروپا شده است. 

اما مثل اینکه قهرمانی در لیگ اروپا آن هم زمانی که حریف شما سویاست کمی با همیشه فرق خواهد کرد. 

مردان سویل نشان دادند که سلطنت ادامه خواهد داشت حتی اگر سرمربی حریف بسیار خاص باشد، حالا آنها هفتمین جام را با خود به خانه خواهند برد.

 

copied
نظر بگذارید