تسلا بازار را غافلگیر کرد

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا اظهار کرد که انتظار دارد فروش خودرو در سال آینده بین ۲۰ تا ۳۰ درصد رشد کند و به سرمایه‌گذاران اطمینان دهد که این شرکت در حال بهبود کسب وکار اصلی خود یعنی فروش خودروهای الکتریکی سودآور است و نگرانی‌ها در مورد زمان تولید رباتاکسی را کاهش می‌دهد.


تسلا بازار را غافلگیر کرد

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، این پیش‌بینی که بر اساس هدف برای رشد اندک در تحویل در سال جاری است، باعث شد سهام این شرکت در معاملات روز چهارشنبه ۱۲ درصد افزایش یابد و باعث شد تسلا حدود ۸۰ میلیارد دلار به ارزش بازار سهام بیافزاید.

گزارش سه ماهه این شرکت به وال استریت اطمینان داد که سازنده وسایل نقلیه الکتریکی در تولید و فروش خودروهای برقی بهبود می‌یابد و نگرانی‌ها در مورد زمان تولید مدل‌های جدید از جمله رباتاکسی را کاهش می‌دهد.

این شرکت به راحتی انتظارات سود سه ماهه سوم را شکست داد و سرمایه‌گذاران از پیش بینی رشد اندک در تحویل خودرو در سال جاری استقبال کردند و از ۱.۸ میلیون دستگاه خودرو در سال ۲۰۲۳ پیشی گرفتند.

ماسک تمرکز خود را بر تبدیل تسلا از یک سازنده خودروهای برقی خالص به یک نیروی پیشرو در رانندگی خودران و هوش مصنوعی گذاشته است.

ماسک در یک کنفرانس تلفنی به تحلیلگران گفت هیچ کدام از شرکت‌های خودروهای الکتریکی سودآوری نداشته است پس قابل توجه است که تسلا با وجود بسیار چالش برانگیز خودرویی سودآوری داشته است. تسلا تاکنون ۱.۳ میلیون دستگاه خودرو را در ۹ ماه اول سال جاری تحویل داده است. برای شکستن رکورد سال گذشته باید ۵۱۴ هزار و ۹۲۵ وسیله نقلیه دیگر تحویل دهد.

طبق گزارش رویترز، این شرکت اوایل این ماه گفت که تحویل‌های سه‌ماهه سپتامبر بیش از ۶ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته که نشان‌دهنده سه ماهه اول رشد پس از کاهش در دوره ژانویه تا ژوئن است.

copied
نظر بگذارید