شناسه خبر : 56239

کلاهبرداری که با مدارک جعلی سه بار ازدواج کرد

کلاهبرداری که با مدارک جعلی سه بار ازدواج کرد

باستان شناس قلابی که خود را مقیم بروکسل معرفی کرده و با ترفند فریب در ازدواج، اخاذی و خرید خودرو میلیاردها تومان کلاهبرداری کرده بود در اصفهان دستگیر شد.

به گزارش چابک آنلاین، سرهنگ ضرغام آذین، رئیس مرکز عملیات ویژه پلیس آگاهی فراجا گفت: در پی وقوع دو فقره کلاهبرداری با عنوان فریب در ازدواج و نیز اخاذی با ترفند ثبت‌نام خرید خودرو، این پرونده در دستور کار کارآگاهان مرکز عملیات ویژه قرار گرفت. طبق تحقیقات مشخص شد فرد کلاهبردار خود را دارای مدرک دکترای باستانشناسی و زمین شناسی و مقیم بلژیک - شهر بروکسل - معرفی کرده و پس از آشنایی با زنی جوان با این ترفند که شناسنامه ندارد وی را صیغه ۹۹ ساله کرده بود.

فرد شیاد سپس برای مخفی ماندن هویت اصلی خود در معاملات و همچنین کلاهبرداری‌ها از کارت بانکی و سیمکارت همسرش استفاده می‌کرد. در ادامه یکی دیگر از شاکیان پرونده نیز عنوان کرد متهم با بیان اینکه در یکی از ارگان‌های نظامی آشنا دارد و می‌تواند بدون قرعه کشی خودرو ثبت‌نام کند از وی خواسته مبلغ ۲۱۲ میلیون تومان به کارت همسرش واریز کند.

 وی با اشاره به اینکه کارآگاهان با توجه به بررسی مدارک فرد کلاهبردار دریافتند مدارک شناسایی متعلق به  فرد دیگری است تصریح کرد: پلیس پس از بررسی و استعلام از سامانه‌های تحت اختیار و سپس با اقدامات اطلاعاتی محل دقیق متهم را در شهر اصفهان شناسایی و او را در حالی که مشغول کلاهبرداری از شخص دیگری بود دستگیر کردند.

در بازرسی مخفیگاه وی مدارک شناسایی افراد مختلف از جمله کارت ملی، کارت بانکی، کارت پایان خدمت و وسایل الکترونیکی، اسکیمر و فلش کشف شد.

 این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: پس از مشخص شدن هویت اصلی متهم طبق بررسی از سامانه‌های پلیسی و قضایی مشخص شد وی دارای سوابق متعدد کلاهبرداری در سطح کشور بوده و قبلاً به بیش از ۴۰ سال حبس محکوم شده و در حال گذراندن دوران محکومیتش بوده اما با خروج از زندان دوباره شروع به کلاهبرداری کرده است.

 وی اظهار داشت: متهم به یازده فقره کلاهبرداری از جمله سه مورد ازدواج با هویت جعلی، کلاهبرداری با استفاده از کارت‌های بانکی و سیمکارت دیگران، اخاذی از شهروندان با ترفند پیشنهاد خرید خودروهای سهمیه‌ای ارگان‌های دولتی، بازدید از بانک با استفاده از جعل نامه سازمان بازرسی کل کشور، چندین مورد جعل مدارک شناسایی و همچنین اقدام به کپی از کارت‌های بانکی به وسیله دستگاه اسکیمر اعتراف کرد.

وی با صدور قرار بازداشت روانه زندان شد.

 

ارسال نظر