شناسه خبر : 56235

کلاهبرداری زن شیاد از متقاضیان سفر به کربلا

کلاهبرداری زن شیاد از متقاضیان سفر به کربلا

زن شیاد که با ترفند اعزام زائر به کربلا از ۸۰ نفر کلاهبرداری کرده بود به همراه همدستش شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش چابک آنلاین، سرهنگ عبداله چولکی، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا گفت: در پی مراجعه تعدادی از شهروندان به پلیس آگاهی مبنی بر وقوع کلاهبرداری، تحت عنوان اعزام به کربلا، بلافاصله کارآگاهان رسیدگی به این پرونده را در دستور‌کار قرار دادند. 

در تحقیقات مقدماتی مشخص شد، زنی با سوء‌استفاده از اعتقادات شهروندان و تحت عنوان اعزام به کربلای معلی از آنان کلاهبرداری کرده و متواری شده است.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا گفت: پلیس ابتدا با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی، مخفیگاه متهم را شناسایی و با هماهنگی قضایی طی عملیاتی غافلگیرانه وی را دستگیر کرد و به پلیس آگاهی انتقال داد.

در بازجویی‌های انجام‌شده متهم اعتراف کرد با ثبت آگهی در سایت دیوار و اطلاع‌رسانی از طریق شبکه‌های اجتماعی، با همدستی یکی از دوستانش اقدام به ثبت‌نام برای اعزام متقاضیان به کربلای معلی کرده است.

طبق تحقیقات انجام شده، این زن شیاد تاکنون از ۸۰ نفر اخاذی کرده است، در ادامه با انجام اقدامات پلیسی مخفیگاه متهم دیگر پرونده شناسایی و وی نیز طی عملیاتی دستگیر شد که از محل مبالغ هنگفتی وجه نقد کشف و ضبط و به شاکی‌ها برگردانده شد.

 

ارسال نظر