شناسه خبر : 51432

کلاهبرداری ۳۱ میلیارد تومانی با وعده ویزای اروپا

کلاهبرداری 31 میلیارد تومانی با وعده ویزای اروپا

مرد کلاهبردار که با وعده دریافت ویزای کشورهای اروپایی از ۶۰ نفر ۳۱ میلیارد تومان گرفته و متواری شده بود با تلاش پلیس تبریز دستگیر شد.

به گزارش چابک آنلاین، صابرعباس‌زاده  جانشین فرمانده انتظامی‌استان آذربایجان شرقی گفت: در پی شکایت‌های متعدد شهروندان تبریزی از شخصی که با وعده اعطای ویزا و اعزام آنان به کشورهای اروپایی برای کار بدون اخذ مجوز قانونی و نیز اخذ مبالغ هنگفت و بدون انجام تعهدات خویش، اقدام به کلاهبرداری کرده است، موضوع در دستورکار ویژه کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: کارآگاهان در گام اول حدود ۶۰ نفر از شاکیان پرونده را شناسایی و پس از آشکار شدن شیوه و شگرد کلاهبرداری‌های متهم مشخص شد دفتر کار خود را در تبریز تعطیل کرده و متواری شده است. با گسترش چتر اطلاعاتی و بهره گیری از اقدامات فنی مشخص شد متهم محل سکونت خود را تغییر داده و در سطح کشور از جمله شهرهای ارومیه، مشهد، اصفهان، قم، قزوین، تهران و …  تردد دارد بنابراین  کارآگاهان موفق به شناسایی آخرین محل اختفای متهم در یکی از شهرستان‌های استان‌های شمال کشور شدند.

عباس‌زاده ادامه داد: با اخذ مجوز مرجع قضائی اکیپ کارآگاهان بلافاصله به شهرستان موصوف اعزام شدند و با اقدامات شبانه‌روزی گسترده و با بهره گیری از اقدامات فنی و تخصصی در یک عملیات منسجم با رعایت اصل غافلگیری اقدام به دستگیری و دلالت متهم به پلیس آگاهی استان کردند.

جانشین انتظامی‌استان با بیان این‌که متهم در بازجویی‌های به عمل آمده به ۶۰ فقره کلاهبرداری به ارزش ۳۱۰ میلیارد ریال اعتراف کرد و برای دادرسی به مرجع قضائی معرفی و با صدور قرار قضائی متناسب روانه زندان شد، خاطر نشان کرد: اعتماد بی‌جا و مراجعه به مراکز کاریابی غیرمجاز می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری را در همه زمینه‌ها به دنبال داشته باشد. بنابراین به شهروندان توصیه می‌شود به هشدارهای پلیسی توجه کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را دراسرع وقت با شماره‌های ۱۱۰ و ۱۹۷ به پلیس اطلاع دهند.

 

روزنامه ایران

ارسال نظر