شناسه خبر : 51495

خبر جدید از همسان سازی حقوق بازنشستگان / بدهی دولت به تامین اجتماعی تسویه می‌شود

خبر جدید از همسان سازی حقوق بازنشستگان / بدهی دولت به تامین اجتماعی تسویه می‌شود

رییس سازمان برنامه و بودجه از پرداخت ۱۳۰ همت بدهی دولت به تامین اجتماعی برای همسان سازی خبر داد.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم، داود منظور، رئیس سازمان برنامه بودجه در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین وضعیت همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: همسان سازی بازنشستگان، هم یک حکم قانونی در برنامه هفتم داریم، که بر اساس این حکم بازنشستگان با افراد شاغل هم رتبه خودشان، به تدریج بتواند در طی سه سال بر طرف شود. در سال اول ۴۰ درصد و در سال دوم ۳۰ درصد و به همین ترتیب در سال سوم افزوده شود.

بخشی از بازنشستگان توسط صندوق های دولتی حقوقشان پرداخت می شود و بخشی هم توسط نهاد های غیر دولتی مثل صندوق تامین اجتماعی.

وی ادامه داد: در خصوص بخش دولتی ما به دنبال منابع پایدار بودیم بنابراین یک درصد به مالیات بر ارزش افزوده اضافه شد. ما هم اکنون به صندوق ها اعلام کردیم که احکام بازنشستگان را تنظیم کنند. اجرای این قانون از ابتدای سال خواهد بود و معوقات پرداخت خواهد شد.

منظور گفت: آن ها که ذیل صندوق تامین اجتماعی قرار میگیرند، سازمان تامین اجتماعی در نحوه صدور احکام و در راستای یکسان سازی حقوقشان اقدام می کند. همچنین دولت هم ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از بدهی های قبلی خودش به سازمان تامین اجتماعی پرداخت می کند تا کسری این سازمان برای یکسان سازی جبران شود.

ارسال نظر