اختصاصی چابک آنلاین ؛

سهم بیمه نامه درمان در سبد پرتفوی ۵ شرکت بیمه ای بالای ۵۰ درصد + جدول

16 شرکت بیمه ای در نیمه نخست امسال بیش از 83 هزار میلیارد تومان حق بیمه از محل صدور بیمه نامه درمان محقق کردند.

سهم بیمه نامه درمان در سبد پرتفوی 5 شرکت بیمه ای بالای 50 درصد + جدول

چابک آنلاین، زهرا نامداری، مروری بر عملکرد 16 شرکت بیمه ای که آمار رسمی فعالیت آنها در نیمه نخست امسال اعلام شده نشان داد که سهم از پرتفوی 5 شرکت بیمه ای در حق بیمه صادره رشته بیمه درمان بالای 50 درصد و 4 شرکت بیمه ای هم زیر 20 درصد بوده  است.

براساس این گزارش، سهم از پرتفوی حق بیمه صادره رشته بیمه درمان در شرکت های بیمه دی، ملت، دانا، میهن و معلم در نیمه نخست سالجاری به ترتیب بالای 50 درصد بوده است. 

این سهم از پرتفوی حق بیمه تولیدی در شرکت های بیمه تعاون، کارآفرین، تجارت نو و پاسارگاد به ترتیب کمتر از 20 درصد بوده است.

شرکت بیمه دی در بین 16 شرکت مورد نظر این گزارش، رتبه اول را در زمینه حق بیمه صادره در رشته بیمه درمان در نیمه نخست سالجاری به خود اختصاص داد.

به بیان دقیق تر، 90 درصد سهم پرتفوی حق بیمه صادره شرکت بیمه دی در شش ماهه نخست امسال مربوط به رشته بیمه درمان بوده است.

در جایگاه دوم شرکت بیمه دانا بیشترین میزان حق بیمه تولیدی را در رشته بیمه درمان با رقم 15 هزار و 695 میلیارد تومان در اختیار دارد.

بنابراین سهم از پرتفوی حق بیمه صادره شرکت بیمه دانا در رشته بیمه درمان در نیمه نخست امسال 62 درصد بوده است.

شرکت بیمه ملت نیز بالغ بر 12 هزار و 612 میلیارد تومان حق بیمه تولیدی از محل صدور بیمه نامه درمان داشت که این رقم سهم این رشته را در پرتفوی این شرکت به 83 درصد رساند.

درمقابل شرکت های بیمه تعاون، کارآفرین و تجارت نو به ترتیب 13، 14 و 15 درصد از پرتفوی تولیدی خود در شش ماهه نخست امسال را از محل صدور بیمه نامه درمان محقق کرده و کمترین سهم از پرتفوی را در حوزه بیمه های درمان مابین این 16 شرکت بیمه به خود اختصاص دادند.

photo_2024-10-07_23-07-50

copied
نظر بگذارید