شناسه خبر : 54623

اختصاصی چابک آنلاین؛

صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی چقدر سود ساخت؟ + جدول

صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت‌های معدنی چقدر سود ساخت؟ + جدول

درآمدهای عملیاتی صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی در سال مالی گذشته به رقم ۳۷۰ میلیارد تومان رسید که این رقم در سال ۱۴۰۱ ، حدود ۱۶۵ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش چابک آنلاین، براساس این گزارش، مبلغ 3.343 میلیارد ریال از درآمدهای عملیاتی این صندوق یعنی 90 درصد از آن ناشی از سود سپره های بانکی بوده است.

صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی در راستای اهداف اقتصادی کلان کشور و همچنین تقویت و حمایت از سرمایه گذاران خصوصی در بخش معدن، با عنایت به ماده 31 قانون معادن مصوب 1377 در سال 1380 تاسیس شده است. 

این صندوق به منظور تحقق توسعه پایدار در بخش معدن و ایجاد تضمین و امنیت سرمایه گذاری در فعالیت های معدنی و هدایت و راهبردی این سرمایه گذاری ها، می پردازد.

این صندوق در زمینه های تامین نیازهای بیمه ای جهت کاهش خطر سرمایه گذاری و حفظ سرمایه ها، پوشش دادن و جبران کردن تمام یا بخشی از خسارت های غیرارادی در قبال ناشی از فعالیت های معدنی ، تضمین تمام یا قسمتی از وام های دریافتی سرمایه گذاران از طریق صدور بیمه نامه های اعتباری، انجام سرمایه گذاری منابع مالی صندوق فعالیت می کند.

مروری بر عملکرد سالانه این صندوق نشان داد که سود عملیاتی آن در سال مالی گذشته معادل 271 میلیارد و 663 میلیون تومان بوده است.

همچنین این شرکت در سال مالی گذشته مبلغ 197 میلیارد و 778 میلیون تومان سود خالص کسب کرد.

گفته می شود که دارایی های ثابت مشهود صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی در سال گذشته تا ارزش 67 میلیارد تومان در مقابل خطرات احتمالی ناشی از حریق، سیل و زلزله از پوشش بیمه ای برخوردار بوده است.

photo_2024-07-30_08-51-48

ارسال نظر