رشد ۵۹ درصدی حجم معاملات روزانه برق

حجم معاملات روزانه برق در بورس انرژی در آخرین روز هفته‌ای که گذشت با رشد ۵۹ درصدی همراه بود و از۳۲۴ هزار و ۷۰۴ مگاوات ساعت به ۵۱۷ هزار و ۴۵۶ مگاوات ساعت رسید.

آخرین به‌روز رسانی در
رشد ۵۹ درصدی حجم معاملات روزانه برق

به گزارش چابک آنلاین به نقل از وزارت نیرو، از ابتدای معاملات شرکت‌های توزیع در تابلوی برق بورس انرژی در خردادماه تا ۱۱ مهر تعداد ۲۸ نیروگاه دولتی و ۳۶ نیروگاه خصوصی مشغول عرضه برق بوده‌اند و در این مدت در مجموع ۷۸۸۹ معامله توسط ۳۹ شرکت توزیع نیروی برق رقم خورد.

همچنین حجم معاملات روزانه به ۷۷ میلیون و ۶۷۲ هزار و ۷۶۳ مگاوات ساعت با متوسط قیمت ۱۱۸۹ ریال، حداقل نرخ ۸۵۰ ریال و نرخ معاملات به حداکثر قیمت ۱۳۹۰ ریال رسید. ارزش این معاملات نیز به ۹۲ هزارو ۳۱۹ میلیارد ریال رسید.

این گزارش حاکی است در روز چهارشنبه ۱۱ مهرماه حداکثر قیمت برای هر کیلووات ساعت نسبت به روز قبل با کاهش یک درصدی همراه شد و به ۱۲۵۵ ریال رسید، حجم معاملات روزانه نیز طی همین دوره زمانی با رشد ۵۹ درصدی همراه بود و از۳۲۴ هزار و ۷۰۴ مگاوات ساعت به ۵۱۷ هزار و ۴۵۶ مگاوات ساعت رسید.

این گزارش اضافه می‌کند: طی معاملات هفته قبل، نیروگاه‌های دولتی با ۳۹ میلیون و ۴۵ هزار و ۶۹۸ مگاوات ساعت، سهم ۵۱ درصدی از فروش را به خود اختصاص دادند. از سوی دیگر نیز نیروگاه‌های خصوصی با ۳۸ میلیون و ۲۸۷ هزار و ۸۵۹ مگاوات ساعت، سهم ۴۹ درصدی از فروش داشتند.

همچنین در آخرین روز معاملاتی هفته قبل ۵۲۰ میلیون و ۳۲۳ هزار و ۲۱۵ کیلووات ساعت برق سلف در بازار برق به ارزش ۵۹۰ میلیارد و ۸۳۸ میلیون و ۸۶۸ هزار و ۷۶۰ ریال معامله شد.

در تابلوی برق سبز نیز یک میلیون و ۵۷۴ هزار و ۶۴۰ کیلووات ساعت برق به ارزش ۴۳ میلیارد و ۸۱۷ میلیون و ۷۶۰ هزار ریال و دادوستد شد.

copied
نظر بگذارید