بانک انگلیسی مدیران خود را اخراج می‌کند

مدیرعامل بانک انگلیسی اچ‌اس‌بی‌سی HSBC ، در یادداشتی که رویترز روز چهارشنبه آن را منتشر کرد به کارمندان خود اعلام کرد که برخی از مدیران ارشد این بانک باید خود را برای تعدیل نیرو آماده کنند.

 بانک انگلیسی مدیران خود را اخراج می‌کند

به گزارش چابک آنلاین به نقل از تسنیم، جورج الهدری، مدیرعامل بانک انگلیسی اچ‌اس‌بی‌سی HSBC ، در یادداشتی که رویترز روز چهارشنبه آن را منتشر کرد به کارمندان خود اعلام کرد که برخی از مدیران ارشد این بانک باید خود را برای تعدیل نیرو آماده کنند.

الهدری پس از اعلام یکی از بزرگترین بازسازی‌های این بانک در سال‌های اخیر، گفت: اجتناب‌ناپذیر است که برخی از همکاران ما با کاهش نیرو مواجه خواهند شد زیرا ما نقش‌های ارشد تکراری را ساده‌سازی می‌کنیم.

این بانک روز سه‌شنبه اعلام کرد که برخی از عملیات خود را ادغام و نمایندگی‌های خود را به شرق و غرب تقسیم خواهد کرد، چرا که الهدری به منظور کاهش هزینه‌ها، با حذف نقش‌های مدیریتی که همپوشانی دارند، رویکرد مدیریتی خود را روی "این وام‌دهنده متمرکز بر آسیا" اعمال می‌کند.

سخنگوی اچ‌اس‌بی‌سی محتوای این یادداشت را تایید کرد اما از اظهار نظر بیشتر خودداری کرد. این یادداشت قبلاً توسط بلومبرگ نیوز گزارش شده بود.

الهدری به کارمندان گفت: تیم رهبری در روزهای آینده زمان بیشتری را با شما خواهد گذراند تا این تغییرات را با جزئیات بیشتر توضیح دهد و به شما فرصت دهد تا سوالات خود را بپرسید.

اچ‌اس‌بی‌سی عملیات خود را به چهار خط تجاری یعنی بریتانیا، هنگ کنگ، بانکداری شرکتی و نهادی، و بانکداری ثروت،‌ تقسیم کرده است.

این بازسازی به دنبال اقدام مشابهی توسط بانک بارکلیز در اوایل سال جاری میلادی انجام شد که کسب و کار خود را به پنج واحد تقسیم کرد. مدیر عامل این بانک نیز تأکید کرد که این اقدام به شفاف‌تر شدن عملکرد هر واحد کمک می‌کند.

copied
نظر بگذارید